معاون اجتماعی بهزیستی قم خبر داد
معاون اجتماعی بهزیستی قم با بیان اینکه 60 درصد ناهنجاری ها در قم مربوط به افراد غیربومی است گفت: 350 کودک خیابانی توسط بهزیستی شناسایی و مورد حمایت قرار گرفتند.
کد خبر: ۴۳۰۵۲۵
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۵ 27 May 2017
به گزارش تابناک قم، مریم علی شیری با اشاره به ارائه خدمات بهزیستی به چهار گروه از کودکان جامعه اظهار کرد: کودکان کار، کودکان مهد، کودکان نیازمند و کودکان بی‌سرپرست چهار گروه از کودکان این جامعه هستند که از بهزیستی خدمات گوناگون و متناسب با شرایطشان دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه بهزیستی در راستای ارائه خدمات مناسب و حمایت از کودکان خیابانی تلاش گسترده‌ای دارد، تصریح کرد: سال گذشته 350 کودک خیابانی در قم توسط بهزیستی شناسایی و مورد پذیرش قرار گرفتند.

معاون اجتماعی بهزیستی قم با بیان اینکه متأسفانه شاهد تولد نوزادان معتاد در برخی مناطق حاشیه‌ای هستیم، گفت: مادرانی که اعتیاد دارند و در دوران بارداری مواد مخدر مصرف می‌کنند. نوزاد آنان نیز با اعتیاد شدید متولد خواهد شد که برای بهبود و نگهداری در شرایط مناسب، اورژانس اجتماعی این نوزادان را با اجازه مراجع ذیصلاح به بهزیستی منتقل می‌کند.

وی اعطای تسهیلات و ایجاد اشتغال برای خانواده کودکان کار را از جمله اقدامات بهزیستی برشمرد و بیان کرد: با اجرای این طرح، کودکان کار نیز می‌توانند مانند سایر کودکان به تحصیل بپردازند و از دوران کودکی خود لذت ببرند. 

 علی شیری همچنین از همکاری آموزش‌ و پرورش با بهزیستی برای حمایت از کودکان بازمانده از تحصیل خبر داد و خاطرنشان کرد: این کودکان توسط بهزیستی شناسایی و سپس با همکاری آموزش‌ و پرورش با خانواده آنان تماس گرفته و شرایطی فراهم می‌شود که بتوانند به تحصیل بپردازند.

معاون اجتماعی بهزیستی قم همچنین از برگزاری مشاوره ژنتیک، به زوج‌های جوان خبر داد و افزود: به بیش از 4 هزار نفر مشاوره ژنتیک ارائه شده که امیدواریم با استفاده از این راهکار شاهد تولد نوزادان مشکل‌دار در قم نباشیم.

علی شیری همچنین ساماندهی زنان خیابانی و دختران فراری را از اقدامات بهزیستی بر شمرد و گفت: بیش از 60 درصد ناهنجاری‌های اجتماعی مربوط به مهاجرینی است که ساکن قم نیستند.‌
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار