انتشارات کتاب مسجد مقدس جمکران با توجه به رسالت بزرگ و مهمی که در زمینه فرهنگ سازی و تولید کتاب های دینی برعهده دارد، در زمینه تولید نوشت افزارهای اسلامی و ایرانی نیز ورود کرده و علاوه بر تهیه کتاب‌های داستانی، آموزشی و علمی برای رده های خردسال و نوجوان اقدام به تولید نوشت افزارهای ایرانی اسلامی کرده است.
کد خبر: ۴۹۴۶۷۱
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۸ 16 September 2017
به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی مسجد مقدس جمکران، بحث تولید و عرضه لوازم التحریر و نوشت افزارهای ایرانی اسلامی در چند سال اخیر بسیار پر رنگ شده و امروز بر کسی پوشیده نیست که بازار لوازم التحریر یکی از بازارهای متنوع و پر مصرف و از سوی دیگر دوران دانش آموزی دوران شکل گیری شخصیت کودکان است.

بنابراین تصاویری که بر روی لوازم التحریر از قبیل دفتر و قلم تا کیف و سایر اقلام دانش آموزشی شکل می بندد علاوه بر جذابیت ظاهری، کارکرد فرهنگی نیز دارد و همین امر ضرورت استفاده از مظاهر فرهنگ ایرانی- اسلامی بر روی لوازم التحریر کودکان و نوجوانانمان را تبیین می کند تا آنان به جای آشنا شدن با مظاهر شرقی و غربی با مفاخر، مظاهر، بزرگمردان و حماسه سازان فرزندان ایران آشنا شوند.

در این راستا انتشارات کتاب مسجد مقدس جمکران با توجه به رسالت بزرگ و مهمی که در زمینه فرهنگ سازی و تولید کتاب های دینی برعهده دارد، در این زمینه خطیر نیز ورود کرده و علاوه بر تهیه کتاب‌های داستانی، آموزشی و علمی برای رده های خردسال و نوجوان اقدام به تولید نوشت افزارهای ایرانی اسلامی کرده است.
دکتر محمد حسنی مدیر عامل انتشارات کتاب مسجد مقدس جمکران در این باره با بیان اینکه لوازم‌التحریر و محصولات این‌چنینی با فکر و اندیشه کودکان و نوجوانان مرتبط بوده و در سایر ابعاد زندگی شان را هم تحت تاثیر قرار می دهد، اظهار کرد: تولیداتی که با فرهنگ، آداب و رسوم ملی و مذهبی ما انطباق دارد، راه را برای ورود برندهای خارجی که متأثر از فرهنگ غرب است دشوار می کند.

وی با اشاره به اینکه مسجد مقدس جمکران از سال گذشته در این مبحث ورود کرده و تلاش خود را برای توسعه نوشت‌افزارهای ایرانی اسلامی آغاز کرده است، افزود: این محصولات که علاقه‌مندان زیادی را به خود جلب کرده در فروشگاه‌های مسجد مقدس جمکران و در سایر مراکز فروش استان یافت می‌شود.

مدیر عامل انتشارات کتاب جمکران با اشاره به اینکه در ابتدا سه طرح برای تولید نوشت‌افزار در نظر گرفته شده بود، گفت: این محصولات در مدت یک‌ماه پس از تولید، با استقبال بسیار خوب خانواده ها مواجه و به صورت کامل عرضه شد و همین امر سبب شد امسال چندین طرح دیگر به این مجموعه اضافه کنیم تا پاسخ‌گوی استقبال کثیرعلاقه‌مندان باشد.
حسنی بابیان اینکه امسال ۱۲ طرح نیز از کتاب های کودکانه منتشر شده توسط انتشارات جمکران بر روی نوشت افزارها نقش بسته است، ادامه داد: در نهایت مجموع طرح‌ها به ۱۹ طرح رسید که به‌صورت غیرسفارشی و متفاوت از ۷ طرح نخست بوده و مضامینی چون حجاب، غدیر خم، مسجد مقدس جمکران، اهل بیت(علیهم السلام) و محیط زیست را شامل می‌شود که از میان تصاویر کتاب‌های کودک و نوجوان و غیره انتخاب‌شده است.
مدیر عامل انتشارات مسجد مقدس جمکران تقویت موضوعات خانوادگی در میان نوشت‌افزارهای ایرانی اسلامی را الزامی دانست و عنوان کرد: نهادینه کردن رفتارهای اجتماعی برای کودکان و نوجوانان از قبیل احترام به بزرگترها، اهمیت صله رحم، دوستی و مسائلی از این دست که در دین مبین اسلام نیز بر آنها تاکید شده می تواند محور طرح های نوشت افزارهای ایرانی قرار گیرد تا فرزندان از این طریق با این مباحث اصلی و پایه ای آشنا و مانوس شوند.

گفتنی است علاقه مندان برای تهیه این نوشت افزارها می توانند به فروشگاه های کتاب در صحن های مسجد مقدس جمکران، مجتمع ناشران استان قم و فروشگاه های باتوق کتاب در سراسر کشور مراجعه کنند.

انتهای پیام/
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار