آیت الله یزدی:
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به تعداد بالای امامزادگان در کشور، گفت: باید این امامزادگان و بقاع متبرکه به قطب فرهنگی تبدیل شوند.
کد خبر: ۵۲۵۷۹۴
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۱:۴۲ 17 November 2017
به گزارش تابناک قم، آیت الله محمد یزدی ظهر پنج‌شنبه در دیدار با حجت الاسلام محمدی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار داشت: وقف یکی از مهم‌ترین اعمال نیکی است که می‌شود انجام داد.

وی در تعریف وقف گفت: در واقع وقف ایقاف مال و متوقف کردن مال برای کار مشخص و هدف معین است.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: وقف یکی از موضوعات مهم شرعی است که در کتب وقفی از ماهیت آن و هم از شرایط، موانع و قیودی که در این خصوص وجود دارد بحث شده است.

وی  با بیان اینکه در دوران طاغوت بسیاری از اموال وقفی توسط حکومت‌ها به سرقت می‌رفت و آن را برای خود درآمدی تلقی می‌کردند، افزود: امور وقفی ما بعد از انقلاب اسلام بهبود یافته و سامان یافته است.

آیت الله یزدی تصریح کرد: خدا را شاکر هستیم امروز سازمان اوقاف بر عهده کسانی است که بر امور وقف و مبانی شرعی آن آگاه هستند.

وی جابه‌جایی و تبدیل امور وقفی را موضوع مهمی خواند و عنوان کرد: این چیزی نیست که به راحتی بتوان آن را انجام داد و باید با هماهنگی و دستور ولی امر مسلمین باشد.

عضو شورای نگهبان قانون اساسی به فعالیت‌های قرآنی اشاره کرد و افزود: باید در کنار حفظ قرآن به فهم آن نیز توجه جدی شود.

وی ابراز داشت: در ایران بیش از هر کشور دیگری امامزاده وجود دارد لذا باید این امامزادگان و بقاع متبرکه همانگونه که رهبر معظم انقلاب اصرار دارند به قطب فرهنگی تبدیل شوند و هر بقعه خود منبعی فقهی باشد.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار