حجت‌الاسلام والمسلمین مومنی مطرح کرد
استاد حوزه علمیه قم گفت: کسی که نماز را سبک بشمارد، دعایش مستجاب نخواهد شد.
کد خبر: ۵۲۵۸۲۱
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۲:۳۰ 17 November 2017
به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین مومنی شامگاه پنجشنبه در مراسم عزاداری حسینی که در مسجد اعظم برگزار شد، با اشاره به ضرورت الگو گرفتن از رسول اکرم(ص) اظهار کرد: بهترین بندگان خداوند کسانی هستند که از پیامبر(ص) الگو می‌گیرند، سیره عملی رسول اکرم(ص) بهترین الگو برای ما مسلمانان در زندگی است.

وی ادامه داد: پیامبر(ص) به نماز عشق می‌ورزید و رسول اکرم(ص) از اقامه نماز خسته نمی‌شد، ائمه معصومین(ع) هیچ گاه در اقامه نماز سستی نمی‌کردند، اما اکنون شاهد هستیم که برخی از افراد گرفتار عرفان‌های قلابی حکم به ترک نماز می‌دهند.

استاد حوزه علمیه قم افزود: پیامبر(ص) فرمود کسی که نماز را سبک بشمارد، برکت از مالش می‌رود، اعتنا به نماز علاوه بر برکات معنوی، برکت‌های مادی دارد، شرط پذیرش اعمال انسان، اعتنا به نماز است.

مومنی با اشاره به عواقب بی توجهی به نماز اظهار کرد: کسی که نماز را سبک بشمارد، دعایش مستجاب نخواهد شد، برای اینکه دعای دیگران در حق ما مستجاب شود، باید به نماز اعتنا کنیم، نماز انسان را از وسوسه‌های شیطان حفظ می‌کند، کسی که به نماز بی توجهی کند، اعمالش مورد قبول خداوند قرار نمی‌گیرد.

وی ادامه داد: پس از رحلت رسول اکرم(ص) برخلاف دستور پیامبر(ص)، مردم به وصیت رسول اکرم(ص) در مورد لزوم بیعت با امام علی(ع) عمل نکردند.

استاد حوزه علمیه قم افزود: رسول اکرم(ص) در آخرین ساعت‌های عمر خود از امام علی(ع) خواست که صبر کند، صبر برای این امام معصوم پس از رحلت پیامبر(ص) سخت بود، اما امام علی(ع) به درخواست رسول اکرم(ص) عمل کرد.

مومنی در پایان خاطرنشان کرد: رسول اکرم(ص) در ساعت‌های پایانی عمر خود درخواست قلم و کاغذ کرد تا چیزی برای مردم بنویسد که پس از او دچار ضلالت و گمراهی نشوند، اما به این درخواست پیامبر(ص) عمل نشد و این مساله ریشه بسیاری از اتفاقات پس از رحلت رسول اکرم(ص) بود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار