روایت‌گر دفاع مقدس:
روایتگر دفاع مقدس با بیان اینکه اگر شهید زین‌الدین را به جوانان معرفی نکنیم بی‌انصافی است، افزود: این شهید والامقام می‌گفت من به دنبال افتخار بزرگ‌تری هستم که شهادت است.
کد خبر: ۵۲۶۴۶۸
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۰۱:۴۲ 19 November 2017
به گزارش تابناک قم، سردار حسین کاجی شامگاه جمعه در مراسم عزاداری هیئت هنر و رسانه قم که در بیت شهیدان زین‌الدین در قم برگزار شد در سخنانی اظهار داشت: در سی و چهارمین سالگرد شهادت مهدی زین‌الدین باید رفتار و منش این شهید را بار دیگر مرور و بازخوانی کنیم و باید در دانشگاه‌ها کلاس‌های زین‌الدین شناسی گذاشت.

وی ابراز داشت: زین‌الدین بن علی، جد شهیدان زین‌الدین در لبنان مدفون است و بسیاری از نیروهای حزب الله لبنان این شهید را از آن خود می‌دانند.

شهید زین الدین دغدغه‌های فرهنگی داشت

این روایتگر دفاع مقدس افزود: زین‌الدین در خانواده‌ای با توانایی اقتصادی خوب زندگی می‌کرد، اما دغدغه‌های فرهنگی او را به خرم آباد کشاند و او برای مسیر حرکت خود معلم اخلاق انتخاب کرد و با آیت الله مدنی در ارتباط بود.

وی اضافه کرد: شهید زین الدین در عرصه تحصیل موفق بود و رتبه خوبی در دانشگاه آورد و دانشگاه‌هایی نیز به دنبال او بودند اما او ترجیح داد مسیر دیگری برای خود انتخاب کند و در جهاد سازندگی قم مشغول و پس از آن وارد سپاه وارد شد و در سپاه نیز دوره‌های پیشرفته دافوس را که مربوط به مباحث اطلاعات و عملیات است پشت سر گذاشت.

کاجی افزود: شهید مهدی زین الدین در مدت کوتاهی به وضعیت دشمن مسلط شد و در سوسنگرد اطلاعات کاملی از یگان‌های بعثی داشت و در عملیات فتح المبین بیش از ۲۰ راه برای حمله به دشمن پیشنهاد کرد.

تأکید بر اقامه نماز شب

وی با بیان اینکه اگر امروز شهید زین‌الدین را به جوانان معرفی نکنیم بی‌انصافی است، افزود: او ۲۲ سال و ۷ ماه داشت که فرمانده لشکر شد و می‌گفت من به دنبال افتخار بزرگ‌تری هستم که شهادت است.

این فعال فرهنگی بیان داشت: شهید زین‌الدین را این‌گونه شناختم که سه ویژگی داشت که هرکسی می‌خواهد به خیمه امام زمان(عج) و انقلاب کمک کند باید این خصوصیات را رعایت کند و او انس با نماز داشت و همیشه به تخریب چی‌ها می‌گفت نماز شب برایتان واجب است.

وی ابراز داشت: شهید زین‌الدین انس با قرآن داشت و می‌گفت هر چه داریم از قرآن است و او در سخنرانی‌هایش از آیات زیادی استفاده می‌کرد و این سردار سرافراز توسل به اهل بیت(ع) داشت و اولین کاری که برای برکت گرفتن لشکر کرد گریه برای امام حسین(ع) بود.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار