استاندار قم:
استاندار قم گفت: بارش کم و اندک باران و برف در استان قم نگران‌کننده است، اما باید در برابر وقوع سیل در بارش‌های احتمالی در فصل زمستان نیز آمادگی‌های لازم ایجاد شود.
کد خبر: ۵۴۰۰۶۴
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۲ 18 December 2017
به گزارش تابناک قم، سید مهدی صادقی عصر امروز در جلسه مدیریت بحران استان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد اظهار داشت: تلاش‌های سازنده هلال‌احمر استان در زلزله اخیر استان کرمانشاه بسیار ارزشمند بوده و مدیریت بحران استان قم نیز در این حادثه بسیار موفق عمل کرده است.

وی با تأکید بر اهمیت عبرت‌آموزی از حادثه زلزله اخیر در استان کرمانشاه افزود: زلزله کرمانشاه یک اتفاق عینی و مهم بوده که باید برای مقابله با حوادث طبیعی و کاستن میزان تلفات ناشی از آن برنامه‌ریزی و اقدامات پیشگیرانه درستی در استان انجام دهیم.

استاندار قم با اشاره به‌ضرورت حفظ هماهنگی در وقوع حوادث طبیعی گفت: باید با آموزش‌های لازم و حفظ هماهنگی‌های موردنیاز از بروز موازی کاری در لحظه وقوع حوادث طبیعی جلوگیری به عمل آید، همچنین باید کاری کرد که آموزش‌هایی که از قبل برای دستگاه‌های اجرایی و مردم داده‌شده درصحنه عمل پیاده شود.

صادقی تصریح کرد: وظیفه مدیریت بحران در لحظه وقوع حادثه بسیار مهم بوده و باید تمهیداتی را مدیریت بحران در نظر گیرد که از ایجاد موازی کاری و تداخل در کارها و وظایف جلوگیری به عمل آید.

وی با قدردانی از تمام زحماتی که دستگاه‌های اجرایی استان در زلزله اخیر انجام داده‌اند تأکید کرد: متأسفانه در این زلزله به دلیل برخی تداخل در امور و سبقت‌گیری‌های بی‌مورد دستگاه‌های مختلف در خدمات‌رسانی صحنه‌های نه‌چندان مناسبی نیز به وجود آمد.

استاندار قم عنوان کرد: باید استان قم مجهز به حداقل 100 کانکس برای اسکان موقت در برابر حوادث طبیعی شود و تمهیدات و آمادگی‌های این قبیل موارد نیز باید از همین امروز در نظر گرفته شود تا در لحظه بروز حادثه با مشکل اسکان روبه‌رو نشد.

صادقی با تأکید بر اهمیت آمادگی تمام دستگاه‌های اجرایی در برابر وقوع احتمالی بیماری آنفولانزا ابراز کرد: ستاد اجرایی مقابله با بیماری فوق حاد پرندگان نیز ازجمله این موارد بوده که تعامل و آمادگی تمام دستگاه‌های اجرایی استان را می‌طلبد.

وی با اشاره به کمی بارندگی در استان قم در فصل پاییز تأکید کرد: بارش کم و اندک باران و برف در استان قم نگران‌کننده است اما باید در برابر وقوع سیل در بارش‌های احتمالی در فصل زمستان نیز آمادگی‌های لازم ایجاد شود تا خساراتی از این قیل اتفاقات دامن استان را نگیرد.

استاندار قم گفت: دستگاه‌هایی که  طرح آمادگی در برابر حوادث غیرمترقبه را آماده کردند باید طرح خود را به تصویب مدیریت بحران استان برسانند، همچنین  باید در ساخت‌وسازهای ساختمانی نیز موارد قانونی و اصول مهندسی موردتوجه قرار گیرد و این امور مدنظر قرار داشته باشد.

صادقی خاطرنشان کرد: دستگاه‌های امدادرسانی، اورژانس و آتش‌نشانی باید تا پایان سال96، برای  20درصد نیروهای خود آموزش‌های لازم را برای مقابله با حوادث غیرمترقبه آموزش بدهند.

وی تأکید کرد: سوله‌های بحران شهرداری نیز باید آمادگی‌های لازم را برای وقوع حوادث را در خود ایجاد کنند، همچنین یکی از راهکارهای کم‌تر شدن تلفات مبحث بافت‌های فرسوده و تاب‌آوری استان بوده که باید از استحکام بیشتری بر آن‌ها داده شود.

صادقی گفت: باید مانورهای لازم  برای کسب آمادگی در برابر حوادث طبیعی را در دستگاه‌های استانی و در بین مردم به‌درستی ایجاد کرده و آن را عملیاتی کنیم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار