معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای قم گفت: در حال حاضر 48 دستگاه دوربین کنترل سرعت در محورهای مواصلاتی قم فعال است و تا پایان سال 17 دستگاه دوربین دیگر به این مجموعه اضافه می شود.
کد خبر: ۵۴۰۴۶۵
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۴ 18 December 2017
به گزارش تابناک قم، مهدی حسینی  افزود: هشت دستگاه دوربین دیگر نیز سال آینده به مجموعه دوربین های کنترل سرعت محورهای مواصلاتی استان قم اضافه می شود و مکان یابی برای نصب این دوربین ها انجام شده است.

وی با اشاره به شناسایی 62 نقطه پرحادثه در استان قم، اضافه کرد: نقاط پرحادثه شناسایی شده به مرور زمان و با تخصیص اعتبار از ابعاد مختلف از جمله خط کشی، روشنایی و میزان شیب محورها اصلاح می شود.

وی خاطرنشان کرد: دوربین های کنترل سرعت علاوه بر ثبت سرعت لحظه ای خودرو، سرعت میانگین را نیز محاسبه می کند و اگر بالاتر از حد قانونی باشد، راننده جریمه می شود.

به گفته حسینی، سه دستگاه تابلوی سرعت نما که سرعت خودرو را در لحظه نمایش می دهد، در آزادراه قم - تهران و بزگراه قم - سلفچگان فعال است.

در استان قم 209 کیلومتر آزادراه، 191 کیلومتر بزرگراه، 178 کیلومتر راه اصلی و 155 کیلومتر راه فرعی وجود دارد و کل راه های شریانی استان 609 کیلومتر می باشد.

استان قم دارای 8 راه مواصلاتی اصلی و 4 راه فرعی است که از جمله آنان می توان به آزادراه قم - تهران، جاده قدیم قم - تهران، بزرگراه قم - ساوه، جاده قدیم قم - کاشان، آزادراه قم - کاشان، آزادراه قم - گرمسار و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک اشاره کرد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار