رئیس سازمان برنامه‌وبودجه استان قم گفت: در حال حاضر نزدیک به ۷۰۰ پروژه‌ نیمه تمام در استان قم داریم که باید از طریق اعتبارات غیردولتی تکمیل و آماده بهره‌برداری شود.
کد خبر: ۵۴۸۶۱۵
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۰۲:۱۶ 07 January 2018

به گزارش تابناک قم، سید حسن رضوی در پنجمین جلسه شورای اداری استان قم که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: بودجه سال 97 استان قم در کمیسیون‌های تخصصی در دست بررسی بوده و به‌زودی در صحن علنی تصمیم‌گیری نهایی می‌شود.

وی برخی از ویژگی‌های بودجه سال 97 استان را مورد توجه قرار داد و افزود: بودجه سال 97 بر اساس یک اصلاح ساختاری و مبتنی بر عملکرد به همراه شفافیت و تمرکززدایی در زمینه‌های عمرانی و هزینه‌ای در نظر گرفته‌شده است.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه استان قم با تاکید بر مهم‌ترین اولویت‌های بودجه‌بندی سال 97 استان گفت: مسئله آب، محیط‌زیست، ساماندهی پسماندها، حمل نقل شخصی و عمومی، مسکن، معضل بافت فرسوده، اشتغال و توجه ویژه به صادرات غیرنفتی ازجمله مهم‌ترین اولویت‌های موجود در بودجه سال 97 استان خواهد بود.

رضوی با اشاره به اهمیت ایجاد شغل و رونق کسب‌وکار عنوان کرد: 980 هزار شغل در سال97 در کشور پیش‌بینی‌شده که برای دستیابی به آن باید توجه و اهتمامی خاصی به مسئله تولید داشت تا پیش‌بینی‌ها و انتظاراتی که از استان قم در این زمینه وجود دارد نیز به‌درستی برآورده شود.

وی ادامه داد: تلاش در مسیر عدالت اجتماعی و حذف فقر مطلق از دیگر مهم‌ترین اهداف در بودجه سال 97 در استان بوده که مانند سال قبل تداوم خواهد داشت و در این زمینه نیز دولت با فرمول و طرحی بهتر برای تحقق این هدف مهم حرکت خواهد کرد مبحث بهداشت و سلامت نیز با تغییرات در فرایند موجود در استان قم تداوم پیدا خواهد کرد که کمک‌های یارانه‌ای در آن همچنان بر مردم ارائه می‌شود.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه استان قم تصریح کرد: در مبحث تمرکززدایی 340 ردیف ملی برنامه‌ریزی‌شده تا بر اساس هزینه‌های تمام‌شده بودجه‌های لازم به دستگاه‌های مختلف تخصیص داده شود، ردیف‌های متفرقه نیز در بودجه سال 97 کاهش عمده پیدا کرده و هزینه‌های آن نیز به استان‌ها تعلق‌گرفته است.

رضوی خاطرنشان کرد: سهم اعتبارات متفرقه نیز از 20 درصد سابق به 11 درصد در سال 97 رسیده که قابل‌توجه است، 20 درصد از اعتبارات هزینه‌ای نیز در بودجه سال 97 کاهش‌یافته است.

وی مبحث اشتغال فراگیر را مورد توجه قرار داد و ابراز کرد: در طرح‌های عمرانی سهم مجموعه‌های استانی 30 درصد افزایش پیداکرده، در مبحث اشتغال فراگیر نیز اشتغال عشایر و روستایی محور قرار گرفته که باید در استان قم به‌موازات کشور این مهم تحقق میدانی پیدا کند.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه استان قم با نام بردن از برخی پروژه‌های ناتمام موجود در استان تأکید کرد: در حال حاضر 6 هزار پروژه ناتمام در کشور وجود دارد که نزدیک به 700 عدد از این پروژه‌ها در استان قم وجود دارد که باید از طریق اعتبارات غیردولتی تأمین شود، دولت 68 هزار میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در نظر گرفته که باید بیش از دوسوم آن از طریق بخش غیردولتی تأمین شود.

رضوی افزود: عدالت اجتماعی و حذف فقر مطلق ازجمله اهداف دولت بوده که در این زمینه نیز هدف اصلی دولت تداوم پرداخت‌ها یارانه‌ها در بخش‌های مختلف خدماتی و بهداشتی است، دولت قصد دارد در سال 97 صرفاً به 42 میلیون نفر از جمعیت 80 میلیونی یارانه پرداخت کند.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه استان قم ابراز کرد: دولت در سال آینده حقوق کارمندان را 19 درصد افزایش داده اما رشد درآمدهای دولت در سال‌های اخیر تنها در حدود 5 درصد بوده بنابراین در سال 97 بودجه کاملاً منقبضی بوده که باید بخش خصوصی را برای جبران اعتبارات لازم پای میدان آورد.

وی با اشاره به اهمیت حمایت و تشویق بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های نیمه‌تمام استانی عنوان کرد: در سال 97 باید برای جبران هزینه‌های بودجه‌ای در استان قم تا 35 درصد از توان‌ بخش خصوصی استفاده کرد تا پروژه‌های موجود در استان را تکمیل و آماده بهره‌برداری کرد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار