عضو هیأت رئیسه اتاق اصناف استان قم گفت: اتاق اصناف پلی بین ادارات و اصناف است و وجود این واحد کمکی هم برای شهرداری و هم برای اصناف است.
کد خبر: ۵۵۶۳۸۶
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۴ 23 January 2018

به گزارش تابناک قم؛ سید ابراهیم صحفی امروز با اشاره به واحدهای صنفی استان قم اظهار کرد: 33 هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب در استان وجود دارد و اصناف قم در رسته‌های مختلف مشغول به فعالیت هستند، اتاق اصناف استان قم برای حل مشکلات صنوف مختلف با ادارات مختلف تلاش می‌کند.به گزارش تابناک قم؛ سید ابراهیم صحفی امروز با اشاره به واحدهای صنفی استان قم اظهار کرد: 33 هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب در استان وجود دارد و اصناف قم در رسته‌های مختلف مشغول به فعالیت هستند، اتاق اصناف استان قم برای حل مشکلات صنوف مختلف با ادارات مختلف تلاش می‌کند.


وی ادامه داد: اتاق اصناف پلی بین ادارات و اصناف است، یک واحدی در اتاق اصناف استان قم برای تسهیل دریافت عوارض شهرداری ایجاد شده و وجود این واحد کمکی هم برای شهرداری و هم برای اصناف است.


عضو هیأت رئیسه اتاق اصناف استان قم افزود: عوارض شهرداری در شهر قم برای اکثر صنوف بالا نیست، البته واحدهای صنفی که متراژ بالایی دارند با مشکل عوارض شهرداری مواجه هستند.


صحفی با اشاره به مشکلات مالیاتی اصناف استان قم اظهار کرد: قوانین مالیاتی سنگین برای برخی از صنوف وضع شده است، به عنوان مثال عمده فروش مواد غذایی باید همچون یک شرکت به تکالیف مالیاتی خود عمل کند.


وی ادامه داد: قوانین مالیاتی برای اصناف دست و پا گیر است، مالیات ارزش افزوده روند بازار را کند کرده است و این در حالی است که باید صندوق‌های فروش مکانیزه در تمام فروشگاه‌ها نصب شود تا قانون مالیات ارزش افزوده به درستی اجرا شود.


عضو هیأت رئیسه اتاق اصناف استان قم در پایان خاطرنشان کرد: اصناف نماینده ای را در مجلس شورای اسلامی ندارند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار