میانگین سنی فوت شدگان بین 18تا35 سال
کد خبر: ۵۶۵۳۵۷
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۴:۳۵ 13 February 2018

به گزارش تابناک قم، صبح زود برای رفتن به سمت محل کار سوار تاکسی شدم؛ بعد از چند دقیقه حرکت در طول مسیر ناگهان موتور سواری در خلاف جهت حرکت ماشین ها بی پروا به سمت ما آمد که راننده تاکسی به سختی ماشین را به سمت دیگری هدایت کرد تا از برخورد جلوگیری کند.

حرکت مارپیچ موتور سوار در بین ماشین ها، خیابان را به شدت به هم ریخت.

صدای بوق های مکرر تمام خیابان را فرا گرفت؛ راننده تاکسی ای که من در آن بودم با وحشت بسیار ماشین را به کنار خیابان هدایت کرد؛ یک بسته قرص از جیبش در آورد و آن را خورد و با صدای لرزان گفت: نمیدانم این جوان ها از این گونه حرکات چه هدفی دارند؟ اگر از روی اجبار نبود هیچ گاه راننده تاکسی نمی شدم چرا که موتور سواران همیشه مانند کابوسی از چهار جهت مسیر سر می رسند.

این اتفاق مرا به شدت بهم ریخت، به طوریکه به محض رسیدن به سرکار در اولین اقدام با سرهنگ رئیس پلیس راهور استان تماس گرفتم.

وقتی موضوع مصاحبه ام را با وی مطرح کردم از لحن سخنانش پیدا بود که دغدغه موتورسواران چندیست که ذهن وی را نیز درگیر کرده است

سرهنگ پوربافرانی گفت: در حال حاضر مشکل زیاد بودن تعداد موتور سوارها در شهرها تبدیل به یک معضل ملی شده است که این یک زنگ خطر است.

وی افزود: عبور از چراغ قرمز، استفاده از موتور سیکلت به عنوان وسیله ای برای حمل بار، استفاده نکردن از کلاه ایمنی و حرکت در پیاده روها، گوشه ای از تخلفات بی شمار راکبان موتورسیکلت است.

رئیس پلیس راهور استان از بالا بودن میزان تصادفات موتور سواران ابراز نگرانی کرد و گفت: در شش ماهه نخست امسال 42نفر از همشهریانمان را در تصادف از دست داده ایم که از این تعداد 20 نفرشان راکبان موتورسیکلت بودند.

پور بافرانی در ادامه گفت: این حجم بالای تصادفات بخش عمده ای از توان نیروهای پلیس و امدادرسان را می گیرد.

صرف 50 درصد توان اورژانس برای امدادرسانی های کاذب

معاون مرکز فوریت های پزشکی قم هم می گوید: در طول هر 24 ساعت 40تا50 درصد ظرفیت نیروهای اورژانس صرف امداد رسانی کاذب به موتور سواران می شود.

فراهانی می افزاید: به طور میانگین هر 24ساعت 45تصادف ثبت می شود که یک سر آن ها را موتور سواران تشکیل داده اند؛ این آمار باعث می شود نیروهای اورژانس در محل هایی که بیمار واقعی حضور دارد نتواند به موقع برسند و یا امدادرسانی مطلوب داشته باشد.

فراهانی در ادامه می گوید: این حجم بالای موتورسواران ظرفیت ویژه ای از تخت های بیمارستان را اشغال می کند.

وی می افزاید: در 6 ماهه نخست امسال 12 مورد فوتی سر صحنه داشته ایم که این آمار در بیمارستان نیز افزایش می یابد؛ در این ماموریت ها نیروهای اورژانس به خاطر شدت بالای جراحات نتوانستند اقدام موثری در جهت احیای این حادثه دیدگان انجام دهند.

میانگین سنی فوت شدگان بین 18تا35 سال

نصراللهی معاون بیمارستان فرقانی نیز از بالا بودن حجم مراجعه کنندگان حاصل از تصادفات موتور سواران، ابراز ناراحتی کرد و گفت: به طور میانگین روزانه 30 تا40 مصدوم تصادفی به بیمارستان فرقانی مراجعه می کنند که از این آمار سهم قابل توجهی را موتور سواران به خود اختصاص دادند.

وی می گوید: هر شخصی با مراجعه به بیمارستان بین 750تا800 هزار تومان هزینه دارد که روزانه هزینه ای بالغ بر 40میلیون تومان است. و این مبلغ یعنی هدر رفت بیت المال که با کمی دقت و احتیاط از سوی راکبان موتورسیکلت ، این آمار قطعا کاهش چشمگیری خواهد داشت.

طیق آمار مراجعی که با تصادفات درگیر هستند، از ابتدای سال تاکنون 4200 تصادف منجر به جرح در شهر ثبت شده است که 2600 مورد مربوط به موتورسیلکت است.

 

 

برای پیوستن به کانال رسمی تابناک قم در تلگرام میتوانید از لینک های زیر استفاده نمایید:
 
https://telegram.me/www_tabnakqom_ir
 
https://telegram.me/joinchat/AAAAAEBGvgGdXHQWdwFDDA
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
موتور سوارانی که به قانون و نظم ترافیکی هیچ اعتنایی ندارند در قم موجب مشکلات بسیار جدی برای مردم و نیز رانندگان وسایل نقلیه شده اند. شما باید بیایی قم و ببینی این فاجعه وحشتاک رو اصلا باورت نمیشه که یک شخص مسلمان اینطور به قانون بی اعتنا باشد و هم جان خودش و هم دیگران را مفت به خطر بیندازد.
به هر حال آسیب هایی که این نوع موتور سواران که با تاسف باید گفت اکثر آن ها اینطوری هستند قابل جبران نیست. آن ها حتی حاضر نیستند از دور بر گردانی که به فاصله نه چندان دور قرار دارد استفاده کنند و بی محابا از مسیر خلاف به سمت رانندگان ماشین های عبوری خیز بر می دارند. این دیگر قابل تحمل نیست.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار