معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم گفت: نیروگاه جدید تولید برق با ظرفیت تولید ۵۰۰ کیلووات برق به‌زودی در استان قم رسماً راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر: ۵۶۷۵۸۶
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۶ 18 February 2018

به گزارش تابناک قم، مهرداد غضنفری در جلسه کارگروه اشتغال استان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: از ابتدای سال 96 تاکنون طرح کارورزی نتوانسته انتظارات موردنظر را برآورده کند.

وی با تأکید بر شناسایی مهم‌ترین محورهای عدم موفقیت طرح کارورزی در استان قم افزود: باید تحلیل‌های درستی از علل اصلی و مهم عدم استقبال از طرح کارورزی در استان قم انجام شود، همچنین باید برخی مشکلات موجود در سال‌های گذشته درزمینهٔ کارورزی نیز از بین برود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم گفت: راهکارهای درستی باید درباره کندی کار طرح کارورزی توسط دبیرخانه اشتغال استان ارائه شود، چراکه یکی از وظایف اصلی دبیرخانه رصد مداوم دلایل عدم استقبال از این طرح در بخش‌های مختلف است.

غضنفری با اشاره به‌ضرورت تعامل و مشارکت بیشتر زنان در بخش‌های اقتصادی استان عنوان کرد: مشارکت زنان در حوزه‌های اقتصادی تاکنون چشمگیر نبوده که می‌توان تحلیل‌های مناسبی نیز از وضعیت داشت که البته مسائل متعددی در این زمینه دخیل است.

وی با بیان اولویت دریافت تسهیلات توسط رسته‌های تأییدشده در کارگروه اشتغال استان خاطرنشان کرد: رسته‌هایی که کارگروه اشغال استان تأیید کرده می‌تواند از تسهیلات مربوطه استفاده کند، همچنین طرح‌هایی هم که در داخل رسته‌های موجود قرار ندارند نیز می‌توانند طرح‌های خود را برای دریافت تسهیلات ارائه دهند و از این منظر نیز منعی وجود ندارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم با تأکید بر اهمیت تسلط بر شغل‌های ایجادی در استان برای جلوگیری از برخی مشکلات احتمالی ابراز کرد: باید بر ایجاد اشتغال‌های ایجادی در استان تسلط‌های لازم وجود داشته باشد که این مهم نیز به‌نوبه خود نیازمند فعالیت درست سامانه رصد است تا برخی مشکلات جانبی در این زمینه به وجود نیاید.

غضنفری اولویت‌های اصلی کشور درزمینهٔ اقتصادی را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: محور اصلی نظام در سال 96 تولید و اشتغال بوده و تولید هم چون بستر اشتغال است موردتوجه قرارگرفته است، هیچ مسئله‌ای در حال حاضر مهم‌تر از اشتغال نیست، چراکه آسیب‌هایی که از ناحیه بیکاری جامعه را تهدید می‌کند بسیار فراوان است.

وی با اشاره به اهمیت ایجاد اشتغال مفید در استان قم ادامه داد: باید به دنبال ایجاد اشتغال مفید در استان بود و مسیر سرمایه‌گذاری را نیز در این عرصه تسهیل کرد، چراکه ورود سرمایه به بخش اشتغال در شرایط حاضر اجتناب‌ناپذیر است که شایسته بوده که تعامل مناسبی بین مسئولان استانی و سرمایه‌گذاران در این زمینه به وجود آید.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی را یکی از مهم‌ترین راهکارهای ایجاد اشتغال در استان دانست و تأکید کرد: استفاده از سرمایه بخش خصوصی یکی از مهم‌ترین محورهای بوده که باید درزمینهٔ ایجاد اشتغال از آن استفاده کرده و جهت‌گیری‌های اقتصادی را به سمت و سویی آن سوق داد.

غضنفری با بیان راه‌اندازی نیروگاه جدید تولید برق در استان قم عنوان کرد: در مبحث نیروگاه‌های برق اتفاقات خوبی در استان در حال شکل‌گیری بوده، و نیروگاه جدید تولید برق با ظرفیت تولید 500 کیلووات برق به‌زودی در استان قم رسماً راه‌اندازی می‌شود که حاصل تعامل مثال‌زدنی دستگاه‌های استانی مرتبط بوده است.

وی ادامه داد: متأسفانه مقاومت‌هایی در بدنه ادارات استان درزمینهٔ سرمایه‌گذاری وجود دارد که باید مدیران این امور را کنترل و هدایت کنند، درزمینهٔ جذب سرمایه باید بخشی نگر نبوده و فرا بخشی درزمینهٔ به مسائل نظر کرد ، استان قم فرصت‌ها و ظرفیت‌های فروانی را در خود جای‌داده که نزدیکی به تهران و تردد مداوم مسئولان کشوری به قم ازجمله این ظرفیت‌های عظیم است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم تأکید کرد: باید از طرح‌ها و کارهای نو درزمینهٔ کارآفرینی استفاده و استقبال کرد، چراکه اگر در این زمینه عقب بمانیم نمی‌توانیم با سرعت پیشرفت تکنولوژی با دنیا مقابله کنیم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار