رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم مطرح کرد
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: امسال از طریق پرداخت پرداخت مستقیم سیستم بانکی و طرح رونق تولید 413 میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی پرداخت شد .
کد خبر: ۵۶۸۰۰۰
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۵ 18 February 2018

به گزارش تابناک قم، محمود سیجانی ظهر امروز در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قم در تالار امام رضا(ع) فرمانداری با اشاره به وضعیت پرداخت تسهیلات بانکی به واحدهای تولیدی اظهار کرد: امسال از طریق پرداخت مستقیم سیستم بانکی و طرح رونق تولید 413 میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی پرداخت شد که 386 میلیارد تومان مربوط به بخش صنعت بود، رتبه استان قم در این زمینه در کشور 16 است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم ادامه داد: بیشتر تسهیلات پرداختی توسط سیستم بانکی در طرح رونق تولید برای سرمایه در گردش است، سیستم بانکی کمتر تسهیلات سرمایه ثابت را برای طرح‌های تولیدی پرداخت می‌کند.

تورج همتی در ادامه این جلسه با اشاره به چگونگی تعیین آلایندگی یک واحد تولیدی در استان قم اظهار کرد: آزمایش‌ها مشخص می‌کند که یک واحد تولیدی، آلاینده است و چنین واحدی باید عوارضی بدهد، این عوارض باید برای بهبود محیط زیست هزینه شود، در مقابل این واحدهای آلاینده باید به دنبال برخورد بازدارنده باشیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم خاطرنشان گرد: در زمان صدور پروانه بهره برداری برای واحدهای تولیدی متاسفانه امکان بررسی‌های لازم در زمینه آلودگی به این اداره کل داده شده نمی‌شود، البته پس از صدور پروانه بهره برداری نمی‌توان واحدهای صنعتی را به امان خدا رها کرد و جلوی آلودگی این واحدها را نگرفت.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار