آیت الله علوی گرگانی:
یکی از مراجع تقلید با بیان اینکه باید آفات طلبگی را شناخت گفت: کسی که می‌خواهد طلبه شود باید خود را آماده کند که می‌خواهد در راه انبیا و اولیای خدا قدم بگذارد.
کد خبر: ۵۹۴۴۲۳
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۰ 22 April 2018

 

به گزارش تابناک قم، آیت الله سیدمحمدعلی علوی گرگانی ظهر امروز در دیدار با جمعی از طلبه‌های مدرسه علمیه جوادالائمه شهرستان نیشابور، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه گفت: شما طالب علم ودانش هستید، یک عالم در پیشگاه خداوند مقام بالایی دارد و خداوند به انسان استعدادهایی داده است و برای استفاده از آن‌ها انسان باید رنج و زحمت بکشد.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه رشته روحانیت، رشته انبیا است اضافه کرد: باید در این راه خیلی مراقبت کرد زیرا در آینده از شما در جامعه استفاده می‌شود.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم گفت: خداوند به انسان صفاتی داده است که باید انسان آن‌ها را بشناسد و از آن‌ها بهره ببرد.

آیت الله علوی گرگانی اظهار کرد: خداوند به کسانی کمک می‌کند که این صفات را بشناسند، زمانی خدا به انسان مقام و منزلتی می‌دهد نخستین اقدامی که می‌کند برگزاری نماز جماعت است.

این مرجع تقلید در ادامه گفت: یک طلبه وقتی می‌خواهد به مقامی برسد باید بر نماز جماعت اهتمام بورزد، این نخستین اصل روحانیت است که به اقامه نماز جماعت بپردازد.

آیت الله علوی گرگانی با بیان اینکه زکات به معنی تزکیه مال و بدن است ادامه داد: وظیفه روحانیت پرداختن زکات وهمچنین دعوت به این کار است، ولی در ابتدا باید خود فرد این کار را انجام دهد تا در جامعه تأثیر داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه خداوند برای اهل علم نشانه‌هایی را گذاشته است اضافه کرد: نشانه روحانیت امر به معروف و نهی از منکر است که در هر جایی که شرایط مهیا بود به انجام این کار بپردازد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه باید آفات طلبگی را شناخت گفت: کسی که می‌خواهد طلبه شود باید خود را آماده کند که می‌خواهد در راه انبیا واولیای خدا قدم بگذارد.

وی گفت: تلاش کنید هرچه می‌خواهید در جوانی بدست آورید وهمچنین از آنچه که مانع از تحصیل علم می‌شود دوری کنید.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار