رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: در سال ۹۷ پیش‌بینی رشد ۱۰ درصدی صادرات در استان قم می‌رود.
کد خبر: ۵۹۴۵۳۳
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۷ 22 April 2018

به گزارش تابناک قم، محمود سیجانی ظهر امروز در حاشیه جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: تلاش مسئولان استانی در مسئله تولید، ترمیم نقاط ضعف در سال‌های گذشته است.

وی با اشاره به ضعف استان قم در ارائه تسهیلات بازسازی و نوسازی واحدهای صنعتی و تولیدی افزود: ازجمله نقاط ضعف استان در مسئله پرداخت تسهیلات در بخش نوسازی و بازسازی بوده چراکه متأسفانه بانک‌های عامل استان شناخت دقیقی از نحوه و چگونگی پرداخت و بازپرداخت این تسهیلات نداشتند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: در زمینهٔ پرداخت تسهیلات در بخش بازسازی و نوسازی شاهد پرداخت‌های چشمگیری در سال گذشته نبودیم، در قانون بودجه امسال پیش‌بینی‌شده تا ارائه تسهیلات در بخش بازسازی و نوسازی مشمول سود و امتیاز ویژه‌ای شود.

سیجانی سود بالای تسهیلات رونق تولید را یکی از مهم‌ترین عوامل موجود در عدم رغبت در بین واحدهای صنعتی دانست و خاطرنشان کرد: ارائه تسهیلات با نرخ سود 18 درصد برای واحدهای صنعتی و تولیدی استان توجیه اقتصادی ندارد، با توجه به تخفیفانی که دولت در این زمینه در نظر گرفته امید می‌رود ارائه تسهیلات در بخش بازسازی و نوسازی جهش مناسبی بر خود گیرد.

وی عنوان کرد: اگر محور بازسازی و نوسازی تجهیزات واحدهای تولیدی و صنعتی استان به‌درستی اجرا و عمل شود سبب می‌شود تا کیفیت کالاهای تولیدی افزایش و قیمت تمام‌شده محصولات نیز کاهش پیدا کند، کیفیت بالا و قیمت مناسب دو شاخصه مهم و اصلی در رونق تولیدات داخلی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم ادامه داد: تسهیلات بازسازی و نوسازی واحدهای صنعتی و تولیدی استان می‌توانند بخشی از ظرفیت‌های خالی و از کار افتاده واحدهای صنعتی استان را جبران و به نقدینگی و کاهش هزینه‌های تولید در این واحدها منجر شود.

سیجانی مشکل نقدینگی را از مهم‌ترین عوامل عدم رونق تولید در استان دانست و ابراز کرد: نقدینگی از مهم‌ترین عوامل عدم رونق تولید در استان بوده که شامل رکود در بخش بازار و مطالبات واحدهای صنعتی از دستگاه‌های دولتی بوده که در این زمینه مطالبات متأسفانه در زمان مناسبی پرداخت‌نشده است، بالا بودن نرخ تسهیلات از دیگر عوامل مهم در عدم رونق تولید در استان قم است.

وی با اشاره به میزان صادرات استان در سال 96 گفت: واحد گمرکات استان در سال 96 بیش از 210 میلیارد تومان صادرات به کشورهای دیگر داشته است، در سال 96 بیش از 300 میلیارد تومان کالاهای با منشأ صادراتی در استان قم تولیدشده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با اشاره به اهمیت حمایت از واحدهای صادرات محور استان در سال جاری تأکید کرد: در سال 97 پیش‌بینی رشد 10 درصدی صادرات در استان قم می‌رود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار