مراسم رونمایی از سایت، لوگو و پوستر جشنواره ملی مهدویت ظهر امروز با حضور تولیت مسجد مقدس جمکران برگزار شد.
کد خبر: ۵۹۶۳۴۲
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۳ 25 April 2018

به گزارش تابناک قم، محمد حیدری ظهر امروز در مراسم رونمایی از لوگو، سایت و پوستر جشنواره ملی مهدویت که در سالن عصر آفتاب روبروی مسجد مقدس جمکران برگزار شد، با تأکید بر نقش جشنواره ملی مهدویت در جهت افزایش معنویت در جامعه اظهار داشت: جشنواره مذکور از سه محور تشکیل‌شده که مهدی یاوری، مهدی باوری و مهدی زیستی و همسو کردن زندگی با سبک زندگی مهدوی و در زمینه‌های هنری، پژوهشی و فرهنگی برگزار می‌شود.

وی به نقش جهاد دانشگاهی به رفع امور دانشگاهی از ابتدای انقلاب پرداخت و افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، تمام تلاش جهاد دانشگاهی در راستای تأمین نیازهای اساتید دانشگاه و نخبگان و دانشجویان سازمان‌دهی شد، همچنین در ایام جنگ تحمیلی، جهاد دانشگاهی نقش مهمی را در ارائه خدمات علمی در راستای تأمین تجهیزت و ادوات جنگی عهده‌دار بود.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان قم با اشاره به ادامه فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در ایام پس از جنگ، گفت: برنامه‌های ملی برای افزایش شادابی و طراوت در جامعه برگزارشده که باید از این ظرفیت برای افزایش معرفت دینی جوانان استفاده کرد.

حیدری با تأکید بر اهمیت جهاد دانشگاهی در دیدگاه مقام معظم رهبری و بیانات ایشان در این زمینه، عنوان کرد: در سراسر کشور، بالغ‌بر 600 هزار دانشجو در جهاد دانشگاهی به فعالیت و کار علمی می‌پردازند که باید این برنامه‌ها در جهت تأمین نیاز بازار دنبال شود.

وی با تأکید بر نقش اساسی جهاد دانشگاهی در پیشرفت‌های علمی اخیر کشور، تصریح کرد: کشور ایران درزمینهٔ سلول‌های بنیادی، به برکت تلاش‌های جهاد دانشگاهی جزو موفق‌ترین کشورها بوده است، این در حالی است که موفقیت‌های جهاد دانشگاهی تنها به این مورد محدود نبوده است.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان قم با تقدیر از زحمات علما و مراجع عظام در تشکیل این جشنواره، بیان کرد: حوزه‌های مختلفی در این جشنواره در حال فعالیت هستند که جهاد دانشگاهی با تلاش‌های خود، قصد رونمایی از خروجی‌های خود را درزمینهٔ مهدویت دارد.

حیدری با تأکید بر نقش جشنواره ملی مهدویت بر پاسخگویی شبهات و سئوالات علمی و مذهبی، ابراز کرد: باید با معرفی درست مفهوم انتظار در جامعه، فرهنگ اصلی انتظار را در جامعه ترویج کرده و این مطلب مشخص شود که مفهوم انتظار به معنی کنار آمدن با وضع نامطلوب جامعه نبوده و باید در راستای اصلاح گام برداشت.

در ادامه این برنامه، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین رحیمیان خاطرنشان کرد: برگزاری چنین جشنواره‌هایی، سبب افزایش سطح معنویت و معرفت به ساحت مقدس امام زمان (عج) در جامعه شده و تمام مسئولان مرتبط با این بخش، باید در راستای ترویج فرهنگ حقیقی مهدویت در جامعه تلاش کنند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار