به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر؛
نایب رئیس انجمن نمایش قم گفت: نمایش «تمام من، همه عدو» به کارگردانی مهدی ملاک و تهیه‌کنندگی علیرضا آغاز توسط گروه نمایشی تئاتر امروز به‌مدت یک ماه در قم روی صحنه می‌رود.
کد خبر: ۶۰۶۸۲۰
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۴ 17 May 2018

 

به گزارش تابناک قم، علی فرحناک در نشست خبری نمایش «تمام من، همه عدو» که در فرهنگسرای جوان برگزار شد، با اشاره به زمان و مکان برگزاری این نمایش اظهار کرد: نمایش «تمام من، همه عدو» کاری از گروه تئاتر امروز است که به کارگردانی مهدی ملاک و هنر آفرینی وی و مهدی رکنی در شب‌های ماه مبارک رمضان از ۲۷ اردیبهشت‌ماه به مدت یک ماه در خانه نمایش ماه واقع در فرهنگسرای جوان به روی صحنه می‌رود.

وی با اشاره به موضوع نمایش «تمام من، همه عدو»، تصریح کرد: این نمایش که با موضوع دفاع مقدس اجرا می‌شود روایت دو دشمن است که به مدت زمان ۳۰ سال به اجبار در خانه‌ای زندگی می‌کنند و مسائلی که ۳۰ سال بین آن دو گذشته در مدت زمان محدودی روایت می‌شود.

مدیرگروه نمایشی تئاتر امروز، علت انتخاب خانه نمایش ماه را برای اجرای این مورد توجه قرار داد و گفت: این نمایش که با دو بازیگر روی صحنه می‌رود نیازمند یک فضای محدود و مناسب اجرای نمایش بود که همه موارد لازم در این محل شاخص بود.

مشکل کمبود سالن نمایش

وی از نبود سالن مناسب برای اجرای نمایش در قم انتقاد کرد و افزود: قم در مقوله تئاتر حرفی برای گفتن دارد ولی محل مناسبی که بشود در آن نمایش تمرین و اجرا کرد وجود ندارد.

فرحناک با بیان اینکه سالن تالار مرکزی شهر تنها محل مناسب اجرای نمایش در قم به شمار می‌رود، تصریح کرد: این سالن به دلیل فضای وسیعی که دارد برای نمایش «تمام من، همه عدو» مناسب نبود و کوچک بودن خانه نمایش ماه موجب افزایش تمرکز می‌شود.

وی لازمه سالن مناسب برای اجرای نمایش را نورپردازی مطلوب دانست و گفت: سالن شهرداری که از سوی برخی برای اجرای نمایش‌ها پیشنهاد می‌شود چنین خصوصیتی را ندارد.

 وظیفه هنرمندان فراموش نشدن ایثارگران

مدیر گروه نمایش تئاتر امروز با اشاره به اهمیت مسئله دفاع مقدس تأکید کرد: مقوله جنگ همیشه دارای ابعاد مثبت و منفی بوده که دراین‌بین برخی افراد تأثیرگذار و گمنام باگذشت زمان فراموش می‌شود و وظیفه هنرمندان این بوده که با راه‌های مختلف مانع از فراموشی این ایثارگری‌ها شود.

 امید برای وارد شدن بخش خصوصی به هنر و فرهنگ

وی بابیان اهمیت ورود بخش خصوصی به عرصه تئاتر و نمایش تصریح کرد: این نمایش یک ساعت به طول می‌انجامد امیدمی رود بخش خصوصی وارد هنر و فرهنگ شود تا بتوان به کار تئاتر عنوان یک شغل نگاه کرده و هنرمندان نیز امرارمعاش مطلوبی داشته باشد.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار