رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان قم:
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان قم با بیان اینکه این سازمان دو هزار و 400 عضو حقیقی دارد گفت: از این تعداد هزار عضو بیکار هستند یا در مشاغل غیر مرتبط فعالیت دارند و تعداد فارغ التحصیلان در استان با ظرفیت بخش کشاورزی قم تطابق ندارد.
کد خبر: ۶۱۰۲۰۸
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۶ 23 May 2018

به گزارش تابناک قم، عباس خرمی ظهر امروز در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان قم در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری با اشاره به تعداد اعضای سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان قم اظهار کرد: وظیفه این سازمان، ساماندهی مهندسان کشاورزی است و سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان قم، دو هزار و 400 عضو حقیقی دارد و 152 شرکت از این سازمان مجوز دارند.

وی ادامه داد: سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان قم به دنبال افزایش بهره وری آب در بخش کشاورزی، اصلاح الگوی کشت در استان و تولید محصول سالم و زمینه سازی برای اشتغال دانش آموختگان و توسعه کشاورزی پایدار در استان قم است.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان قم افزود: ظرف چهار سال اخیر 9 هزار هکتار آبیاری تحت فشار در استان انجام شد و با اجرای این سیستم آبیاری تا 70 درصد صرفه جویی در مصرف آب را در اراضی کشاورزی در قم داشتیم، در سال 97 اجرای سیستم‌های نوین در سطح اراضی کشاورزی استان را قوی تر از سال‌های گذشته انجام خواهیم داد.

خرمی با اشاره به فواید سیستم آبیاری تحت فشار اظهار کرد: در این نوع آبیاری در ازای کاهش مصرف آب، افزایش تولید را شاهد هستیم و امکان کاهش تا 90 درصد مصرف آب در سیستم آبیاری تحت فشار وجود دارد.

وی ادامه داد: به دنبال ترویج کشت گیاهانی در استان قم هستیم که مقاوم به شوری و کم آبی باشند و در این راستا کاشت پسته، گیاهان دارویی و گل محمدی و ایجاد گلخانه‌ها را در استان رواج دادیم، کاشت محصول کشاورزی در یک گلخانه مصرف آب بسیار کمتری نسبت به کاشت در زمین سطح باز دارد.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان قم افزود: 40 هکتار گلخانه در استان فعال است، در سال 96 مجوز برای بهره برداری از پنج هکتار گلخانه در قم دادیم که 10 نفر شاغل به کار شدند، در سال 96، هزار و 240 تن برداشت قارچ خوراکی در استان قم داشتیم.

خرمی با اشاره به فعالیت‌های آموزشی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان قم اظهار کرد: این سازمان 385 نفر کارشناس و 824 نفر بهره بردار را در سال 96 آموزش داد، سازمان همچنین با دانشگاه‌ها و نهادهای مختلف دولتی در استان قم همکاری دارد.

وی ادامه داد: در سال گذشته اصلاح ساختار را در مرغداری‌های و دامداری‌های استان قم شاهد بودیم که با کاهش مصرف آب، بهره وری افزایش پیدا کرد.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان قم افزود: کمیته سموم با همکاری سازمان جهاد کشاورزی در استان ایجاد شده است، بر واحدهای سم فروشی در قم نظارت کامل داریم تا کاهش مصرف سموم را در استان شاهد باشیم و با آفات به صورت بیولوژیک مبارزه کنیم.

خرمی با اشاره به نظارت بر تولید کارخانه‌های خوراک دام در استان قم اظهار کرد: هشت مدیر فنی و سه نفر ناظر را در این کارخانه‌ها داریم تا لبنیات و گوشت سالم در استان قم تولید شود.

وی ادامه داد: همکاری با امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان قم در حفظ کاربری اراضی با فعالیت 10 شرکت مهندسی در استان صورت می گیرد، همچنین به دنبال فعال کردن انجمن صنایع غذایی در استان قم هستیم تا فارغ التحصیلان این بخش را در قم ساماندهی کنیم.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان قم در پایان خاطرنشان کرد: از دو هزار و 400 نفر مهندس عضو این سازمان، هزار عضو یا بیکار هستند یا در مشاغل غیر مرتبط فعالیت دارند، مهندسان عضو سازمان نظام مهندسی کشاورزی و نظام طبیعی استان قم، مدارک لیسانس، ارشد و دکترا دارند و تعداد فارغ التحصیلان در استان با ظرفیت بخش کشاورزی قم تطابق ندارد.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار