معاون استاندار قم:
معاون استاندار قم گفت: تمام پتانسیل‌های موجود براي كاهش آسیب‌های اجتماعي به کار گرفته شود.
کد خبر: ۶۳۳۸۱۰
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۴ 23 July 2018

به گزارش تابناک قم، سیدمحمدرضا هاشمی ظهر امروز در بازدید از دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، در نشست صمیمی با کارکنان این شورا، با اشاره به تاکید رهبر انقلاب بر اینکه مبارزه با مواد مخدر جهاد اکبر است اظهار کرد: امروزه متأسفانه بلای خانمان سوز مواد مخدر یکی از معضلات کشور و جهان شده و با توجه به اینکه جمهوری اسلامی ایران، جامعه هدف دشمنان انقلاب و اسلام شده است، استکبار استفاده از ابزار مواد مخدر را برای ایراد ضربه به ایران در پی گرفته و لذا این اهمیت مبارزه را افزایش داده است.

وی با تاکید بر اینکه امروز قریب به 900 نوع مواد مخدر صنعتی و سنتی شناسایی شده حال آنکه در گذشته مواد اعتیاد آور صرفاً منحصر به مواد سنتی بود گفت: با انسداد مرزها امکان کنترل مواد مخدر سنتی وجود داشت لیکن هم اکنون با کشیدن دیوار در مرز و حفر خندق در نقاط مختلف مرزی با کشور تولید کننده مواد مخدر، باز هم قاچاقچیان تغییر مسیر داده و از سایر مرزها مبادرت به انتقال مواد مخدر به کشور می‌کنند در حالی که ساخت مواد صناعی نیز در کشور امکان پذیر است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم با بیان اینکه باید به دنبال کاهش تقاضای مواد مخدر باشیم تصریح کرد: تا زمانی که تقاضا وجود داشته باشد عرضه هم به هر طریقی اتفاق می‌افتد. اگر چه تلاش‌های زیادی صورت گرفته که دسترسی به مواد سخت شود ولی این امکان برای معتادان همچنان وجود دارد که مواد مورد استفاده خود را تأمین کنند.

وی اضافه کرد: امروزه جامعه هدف دشمنان جوانان بویژه دانش آموزان و دانشجویان هستند که سیاست دولت و وزیر کشور متمرکز بر مبارزه با مواد مخدر است و در این راستا اجتماعی کردن امر مبارزه با مواد مخدر را دنبال می‌کنند؛ به همین خاطر جلسات مختلفی با هنرمندان، وعاظ، مداحان و همچنین ورزشکاران برگزار شده و موضوع را مطرح کردند و از همه آن‌ها خواسته‌اند که در راستای کاهش تقاضا تلاش کنند و این بهترین راه مبارزه با مواد مخدر است.

هاشمی نقش جوانان در دفاع مقدس را مورد توجه قرار داد و با تاکید بر اینکه خانواده‌ها، شهادت جوانان خود را افتخار می‌دانستند و همگان برای خانواده شهید ارزش و اهمیت قائل‌اند بیان کرد: در دوران کنونی، دشمن تهاجم فرهنگی وجنگ نرم را از طریق مواد مخدر دنبال می‌کند و در صورت عدم مقابله با آن، علاوه بر خسارات فراوان، سرافکندگی خانواده‌ها را نیز به دنبال خواهد داشت لذا کار در حوزه مبارزه با مواد مخدر به لحاظ انسان سازی از اهمیت بالایی برخوردار است و یقیناً این خدمات مرضی درگاه حق تعالی قرار خواهد گرفت.

وی با اذعان به اینکه امروز نقطه تمرکز دشمنان بر روی مواد مخدر است گفت: با کار فرهنگی در این زمینه و استفاده از تمامی ظرفیت‌ها بویژه در قم با استفاده از ظرفیت حوزه‌های علمیه و طلاب می‌توان با این موضوع مقابله کرد.

معاون استاندار قم ادامه داد: در وضعیت تحریم، هنر ما این است که با کمترین امکانات و حتی حقوق کم اما با تمام توان برای خدمت به مردم کار کنیم و به افراد امید به زندگی بدهیم و حتی یک نفر را هم که شده نجات بدهیم و یقیناً در روز قیامت مسئول پاسخگویی به اعمالمان خواهیم بود.

وی در ادامه با اشاره به شرایط ویژه قم نسبت به سایر نقاط کشور گفت: نگاه به قم نگاهی جهانی است و بایستی به اندازه شأن، منزلت و نام قم، از تمامی پتانسیل‌های موجود برای کاهش بروز و ظهور آسیب‌های اجتماعی تلاش کنیم و قم را بعنوان حرم اهل بیت علیهم السلام حفظ کنیم.

هاشمی در ادامه توجه به مردم و تکریم ارباب رجوع را ضروری دانسته و اظهار داشت: امر بسیار مهم و واجب در بین مسئولین وجود صداقت است که در همه دستگاه‌ها باید نسبت به آن حساس باشند و مدیران علاوه بر رابطه خوبی که با کارکنان خود دارند بایستی توجه به مردم و پاسخگویی و رفع مشکلات آن‌ها را سرلوحه کار خود قرار دهند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار