گزارشی از جلسه شورای شهر؛
اعضای شورای اسلامی شهر قم شامگاه دوشنبه در شصت و سومین جلسه رسمی و علنی این شورا، بر ساماندهی تاکسی های اینترنتی و نظارت بر عملکرد آنها در این شهر تاکید کردند.
کد خبر: ۶۵۶۷۸۰
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۱ 18 September 2018

به گزارش تابناک قم، شهردار قم در این جلسه با اشاره به لایحه دریافت مجوز افزایش سهم تراکنش هر یک از ذینفعان در تاکسی های اینترنتی از هشت درصد به 13.5 درصد گفت: طی هشت ماه گذشته جلسه های مختلفی با شورای تامین، فرمانداری قم و سازمان تاکسی رانی شهرداری قم برای قانونمند و هدفمند کردن تاکسی های اینترنتی برگزار شد که به نتیجه مطلوبی نرسیدیم.

سید مرتضی سقائیان نژاد افزود: باید به صورت نسبی این تاکسی ها در مسیر قانون قرار گیرند و ما به دنبال دریافت سود نیستیم.

وی تاکید کرد: همچنین باید از همشهریان و کسانی که به دنبال کسب و کارهای اینترنتی هستند حمایت کرد تا خدمات رسانی گسترش پیدا کند.

رئیس شورای اسلامی شهر قم در این خصوص گفت: برخی از تاکسی های خطی و گردشی قم در حال همکاری با شرکت های تاکسی رانی اینترنتی هستند.

عبدالله جلالی اضافه کرد: برای این که تاکسی رانی اینترنتی در استان قم رونق پیدا کرده و تبلیغات کند نیاز به این است که قانونمند شود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر قم نیز گفت: با پیوستن تاکسی های قم به تاکسی های اینترنتی شاهد افزایش درآمد آنها خواهیم شد.

حسن بختیاری افزود: در حال حاضر درآمد تاکسی ها در استان قم خوب نیست و این امر مشکلاتی را برای آنها به وجود آورده است که باید این امر مدیریت شود.

** سخنگوی شورای اسلامی شهر قم گفت: با شرکت های تاکسی اینترنتی باید قرارداد منعقد شود تا رانندگان واجد صلاحیت جذب این کار شوند.
حسین اسلامی گفت: ضوابط را باید به تاکسی های اینترنتی ارائه کرد تا بر اساس آن حرکت کنند ضمن این که باید از ظرفیت این نوع تاکسی ها در استان بهره برد.

حجت الاسلام سید محمد آتش زر یکی از اعضای شورای اسلامی شهر قم با بیان این که مردم باید به رانندگان اعتماد کنند گفت: باید بر وضعیت تاکسی های اینترنتی نظارت جدی صورت بگیرد، در غیر این صورت اگر اتفاقی در استان بیافتد غیرقابل جبران خواهد بود.

وی تاکید کرد: رویکرد مردم استفاده از تاکسی های اینترنتی است و ما نمی توانیم تاکسی های خطی و یا گردشی در استان را مجبور به همکاری با تاکسی های اینترنتی کنیم ولی می توانند با پیوستن به این تاکسی ها در زمانی که مسافری نیست کسب درآمد کنند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم با تاکید بر این که در استان قم 6 هزار و 500 راننده تاکسی فعال هستند گفت: هر تاکسی اینترنتی که در قم اضافه می شود مشکلاتی را برای این تعداد راننده تاکسی ایجاد می کند که باعث اعتراض آنان شده است.

روح الله امراللهی افزود: شغل آفرینی یعنی این که ایجاد درآمد برای افراد دیگر نه این که برای سایر شغل ها مشکل ایجاد کند در غیر این صورت جفا در حق شهر است و عادلانه نیست.

وی با انتقاد از این که شرکت های اینترنتی تضمینی برای استفاده از رانندگان تاکسی های قم ندارند گفت: باید در قبال مجوزهایی که به آنان داده می شود تضمین ایجاد شود تا از ظرفیت تاکسی های استان که دارای صلاحیت هستند استفاده کنند.

وی ابراز داشت: شرکت های تاکسی های اینترنتی در قبال مشتری یابی برای رانندگان کمیسیون بالایی دریافت می کنند این در حالی است که سازمان تاکسی رانی شهرداری قم مبلغ حق شارژ کمتری از رانندگان دریافت می کند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم، شکل گیری تاکسی های اینترنتی در این شهر را یک واقعیت غیرقابل انکار عنوان کرد و گفت: این تاکسی ها به صورت غیرقانونی و بدون دریافت مجوزی از این سازمان مشغول به فعالیت هستند.

عباس ذاکریان گفت: به دنبال قانونمند کردن این تاکسی ها هستیم، از این رو جلسه های مختلفی برگزار شده و طی مذاکره هایی تصمیم گرفته ایم تا رانندگان آنان را تایید صلاحیت کرده و به سیستم مدیریتی سامانه های آنان دسترسی پیدا کنیم.

وی ادامه داد: در قبال این اقدام ها شرکت های تاکسی رانی اینترنتی خواهان افزایش سود از هشت درصد به 13.5 درصد هستند، چراکه هزینه های نگهداری سرورهای آنان و تبلیغات در سطح شهر بالاست.

وی تاکید کرد: ارائه خدمات به تاکسی رانی های اینترنتی نشانه به رسمیت شناختن آنها در سطح شهر نیست بلکه باید مجوزهای قانونی را جهت زیر پوشش درآمدن این سازمان دریافت کنند در غیراین صورت فعالیت آنان غیرقانونی است.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم در ادامه این جلسه از اختصاص حدود سه هزار لاستیک احتکار شده به رانندگان تاکسی خبر داد و گفت: مجوز آن دریافت شده است تا به رانندگان تحویل داده شود.

مرتضی عزتی گفت: در حال تامین قطعه های تاکسی های قم هستیم تا مشکلی در خدمات رسانی تاکسی ها در استان ایجاد نشود.

حسن طلایی نائب رئیس کمیسیون خدمات شهری و امور زائرین شورای اسلامی شهر قم در ادامه این جلسه گفت: افزایش تعداد ساخت و ساز هتل ها در قم به ماندگاری مسافران، ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی استان کمک شایانی می کند.

وی گفت: کاهش عوارض شهری نقش مهمی در تشویق سرمایه گذاران و جذب آنان به ساخت و سازها دارد، چراکه قم شهر زائرپذیری است که نیاز به ساخت و سازهای بسیاری دارد.

وی همچنین از وضعیت نامعلوم بلوار پیامبر اعظم(ص) انتقاد کرد و گفت: در حال حاضر هیچ گونه تحولی در این بلوار مشاهده نکرده ایم که نیاز به بازنگری در سیاست های تشویقی برای جذب سرمایه گذار دارد تا از این ظرفیت استفاده شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار