معاون فنی اداره کل انتقال خون قم گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان مردادماه، 16 هزار و 604 تن دراین استان موفق به اهدای خون به بیماران نیازمند شدند.
کد خبر: ۶۵۶۹۰۱
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۳ 18 September 2018

به گزارش تابناک قم،علیرضا کبیری اظهار داشت: از این تعداد 4.5 درصد اهداکنندگان خون شامل 744 تن را بانوان تشکیل می دهند.

وی افزود: در همین مدت 21 هزار و 533 تن به مرکز اهدای خون قم مراجعه کرده بودند که برخی از افراد به علت داشتن مشکلاتی موفق به اهدای خون نشدند.

به گفته وی، 62 درصد اهداکنندگان خون جزء شاخص های اهدای خون مستمر به عنوان سالمترین و ایمنی ترین خون هستند.

معاون فنی اداره کل انتقال خون قم با اشاره به ارسال 21 هزار و 651 واحد خون و فرآورده های خونی به مراکز درمانی استان گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان مردادماه به صورت میانگین در هر 10 دقیقه یک واحد خون به بیماران نیازمند خون تزریق شده است و باعث نجات حتمی آنان از مرگ شده است.

وی بیان داشت: همچنین پنج هزار و 137 واحد خون و فرآورده خونی از قم به شبکه خونرسانی کشور ارسال شده است.

وی از مشارکت مردم قم در طرح سپاس اهدای خون خبر داد و گفت: این طرح با عنوان اهدای سلول های بنیادی خون ساز است که اهدا کنندگان می توانند خون را جهت نمونه برداری اهدا کنند تا در صورت نیاز و برای درمان سرطان خون از این افراد دعوت به اهدای خون شود.

کبیری بیان داشت: طرح فوق کمک به ایجاد بانک اطلاعات ژنتیک در کشور می کند تا در مواقع نیاز از سلول های بنیادی خون اهدا کنندگان استفاده شود، درهمین راستا در استان قم 232 نمونه برداری صورت گرفته است.

وی افزود: همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون 88 مورد تولید 'پلاکت فرزیس' صورت گرفته است که ارزش علمی و درمانی بالایی برای بیماران سرطان خونی دارد چرا که پلاکت فرزیس، یکی از روش ‌های اهدای خون است که تنها یک جزء خاص از خون اهداکننده، جدا و بقیه اجزای خون به اهداکننده باز گردانده می‌ شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار