مدیرکل بیمه سلامت استان قم با انتقاد از رویه اشتباه برخی از پزشکان در ارائه نسخه‌های خارج از عرف و استاندارد علمی گفت: مراجعات خارج از استاندارد به آزمایش‌های پزشکی و تجویز بی‌ضابطه آن‌ها توسط پزشکان یکی از چالش‌ها و معضلات بیمه سلامت است.
کد خبر: ۶۵۷۱۰۶
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۸ 18 September 2018

به گزارش تابناک قم،محمدرضا فخاریان با اشاره به لزوم فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی درست خدمات بیمه سلامت در استان اظهار داشت: تشکیل شورای اطلاع‌رسانی از سیاست‌های مهم بیمه سلامت استان بوده تا از این طریق ارائه خدمات و روند انجام آن‌ها اطلاع و درک درستی داشته باشند.

وی ارائه خدمات بیمه سلامت به بیماران خاص را رایگان دانست و ابراز کرد: در استان قم 1256 نفر بیمار خاص وجود دارد که شامل 5 نوع بیماری می‌شود، که ازاین‌بین 69 بیمار هموفیلی، 99 نفر تالاسمی، 188 بیمار پیوند کلیه، 436 بیمار دیالیزی، 472 نفر بیمار ام اس هستند که خدمات رایگان در بخش داروهای ایرانی ارائه می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان قم با اشاره به تعداد دفترچه بیمه‌های صادر شده در 5 ماه نخست سال جاری عنوان کرد: در 5 ماهه نخست سال جاری 135 هزار عدد دفترچه بیمه سلامت صادر شده است، و تاکنون در استان قم بیش از 357 هزار نفر بیمه سلامت شده‌اند.

فخاریان هزینه‌های بیمه سلامت استان در سال 96 را موردتوجه قرار داد و خاطرنشان کرد: در سال 96، 223 میلیارد و 200 میلیون تومان کل هزینه درمان بیمه سلامت استان بوده که نسبت به مدت مشابه سال 95 رشد داشته است.

وی با بیان تعداد مراجعات بیمه سلامت در سال 96، گفت: در سال گذشته بیش از 3 میلیون و 800 هزار مراجعه‌کننده در بخش‌های مختلف به مراکز بیمه سلامت استان اتفاق افتاده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان قم با انتقاد از رویه اشتباه برخی از پزشکان در ارائه نسخه‌های خارج از عرف و استاندارد علمی تصریح کرد: مراجعات خارج از استاندارد به آزمایش‌های پزشکی و تجویز بی‌ضابطه آن‌ها توسط پزشکان یکی از چالش‌ها و معضلات بیمه سلامت است، هر سه ماه یک بار عملکرد پزشکان در حیطه‌های نسخه‌های درمانی، تعداد ارجاع به آزمایش‌ها و غیره ارسال می‌شود تا در صورت خارج استاندارد بودن تذکراتی به پزشکان مدنظر داده شود.

وی با اشاره به گرانی و کم‌یابی برخی داروها خاطرنشان کرد: بیمه سلامت افزایش قیمت داروها را می‌پذیرد اما باید اعتبارات آن تامین شود، بودجه بیمه سلامت از طریق مجلس شورای اسلامی تصویب می‌شود و باید احتمال رخ دادن چنین مسائلی در آن سنجیده شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار