امیرآبادی طی تذکر در صحن مجلس؛
امروز مشکل خانواده‌ها در کشور بیکاری، فقر و گرانی جهیزیه است و مردم معترضند چرا مسائل مهم معیشتی در دستور کار مجلس قرار نمی‌گیرد. اینجا مجلس است و نمایندگان می‌توانند مخالف یا موافق صحبت کنند، اینکه دختر یا پسری با بلوغ فکری و عقلی ازدواج کند ایرادی ندارد و بنده هم تنها خواستم تا این طرح به صورت عادی بررسی شود.
کد خبر: ۶۶۰۲۲۱
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۴ 26 September 2018

به گزارش تابناک قم، احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در صحن علنی امروز (چهارشنبه 4 مهر ماه) طی تذکری با استناد به ماده 79 آیین نامه داخلی مجلس در پاسخ به هاشمی نماینده مردم میاندوآب که در جریان بررسی یک فوریت ممنوعیت ازدواج دختران زیر 13 سال و پسران زیر 16 سال به وی انتقاد کرده بود، گفت: هاشمی به بنده اعلام کرد که آیا شما اجازه می‌دهید فرزندتان یا یکی از اقوام درجه سه شما در پایین‌تر از این سن ازدواج کند؟

وی تصریح کرد: بنده تنها در مخالفت با یک فوریت بررسی این طرح در مجلس صحبت کردم و به هیچ وجه بحثی بر روی محتوای آن ندارم، زیرا اکنون در مجلس بررسی طرح‌های فوریت مانند رسیدگی به معیشت مردم یا مبارزه با فساد در نوبت وجود دارد بر این اساس بنده تنها گفتم که یک فوریت این طرح اولویت اول نیست.

امیرآبادی فراهانی تأکید کرد: اینجا مجلس است و نمایندگان می‌توانند مخالف یا موافق صحبت کنند، اینکه دختر یا پسری با بلوغ فکری و عقلی ازدواج کند ایرادی ندارد و بنده هم تنها خواستم تا این طرح به صورت عادی بررسی شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس افزود: هر دو فرزند من در سن شرعی و با بلوغ فکری و عقلی ازدواج کردند و این اقدام الگویی از حضرت زهرا(س) بود.

وی خطاب به هاشمی گفت: شما رئیس سازمان بهزیستی کشور بودید و بنده می‌پرسم که آیا سن ازدواج در کشور بالا رفته یا پایین آمده است؟ اکنون سن ازدواج بالا رفته و هر روز هم بیشتر بالا می‌رود، لذا مشکل اصلی مردم مهریه‌های سنگین و زندانی شدن مردم به دلیل گرانی روز به روز سکه است.

امیرآبادی فراهانی تصریح کرد:‌ امروز مشکل خانواده‌ها در کشور بیکاری، فقر و گرانی جهیزیه‌ است که موجب خجالت زدگی والدین در مقابل فرزندشان شده است.

نماینده مردم قم بیان کرد: برخی همکاران علی رغم شعارهای سیاسی مطالب فرعی و حاشیه‌ای را جای اصل می‌گذارند، عده‌ای هر روز هیئت رئیسه را مورد سوال قرار می‌دهند که چرا دستور کار این گونه تنظیم می‌شود، زمانی که این فوریت‌ها تصویب می‌شود هیئت رئیسه مکلف است آنها را در دستور کار قرار دهد در صورتی که مردم معترضند چرا مسائل مهم معیشتی در دستور کار مجلس قرار نمی‌گیرد.

شایان ذکر است، امروز در جریان بررسی یک فوریت طرح ممنوعیت ازدواج دختران زیر 13 سال و پسران زیر 16 سال امیرآبادی فراهانی در مخالفت با یک فوریت این طرح صحبت کرد که بعد از آن هاشمی نماینده میاندوآب در زمانی که می‌خواست در موافقت با این طرح صحبت کند ابتدا به امیرآبادی به دلیل این مخالفت اعتراض کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار