در جلسه کارگروه تنظیم بازار قم مطرح شد
در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان قم، گزارشی از وضعیت توزیع لاستیک در میان رانندگان در استان ارائه شد.
کد خبر: ۶۶۸۶۴۹
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۳ 16 October 2018

به گزارش تابناک قم، جلسه کارگروه تنظیم بازار استان قم ظهر امروز در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد.

امیر محمدی چهر معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم در ابتدای این جلسه با اشاره به واردات لاستیک به استان قم اظهار کرد: مباشرانی که از کشورهای دیگر توانایی واردات لاستیک به استان را دارند، به مدیران قم اطلاع بدهند تا با انجام هماهنگی‌های لازم ارز به آن‌ها برای واردات لاستیک به قم اختصاص پیدا کند.

بهزاد رادمنش مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان قم در ادامه این جلسه گفت: مشکلی در استان قم در زمینه روغن، برنج و شکر نداریم، البته گرچه که شاید به دلیل مشکلات بسته بندی، حلب 17 کیلویی روغن در قم کم باشد، اما روغن به اندازه کافی در حجم‌های مختلف در استان وجود دارد.

برخورد جدی با مصادیق گران فروشی در قم

مهرداد غضنفری معاون استاندار قم نیز در این جلسه بحث ورود کالاهای اساسی به استان قم را دارای حساسیت دانست و تصریح کرد: ورود این کالاها را به صورت جدی دنبال می‌کنیم تا شاهد احتکار و عدم عرضه کالاهای اساسی در قم نباشیم.

وی ادامه داد: اقلامی که قیمت مصوب دارند، اگر بیش از آن قیمت عرضه شود، مصداق گران فروشی است و باید با چنین موردی برخورد شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری قم افزود: خوشبختانه روند پیگیری تامین لاستیک در استان به خوبی صورت می‌گیرد و استان قم به نسبت جمعیت خود بیشترین سهم را در زمینه لاستیک در کشور کسب کرد، همچنین لاستیک موجود در استان قم نیز ساماندهی شد.

غضنفری با اشاره به واردات لاستیک به استان قم اظهار کرد: اگر انجمن‌ها یا واردات کننده‌ها بتوانند که لاستیک را خاص استان قم وارد کنند، به آن‌ها ارز دولتی تخصیص پیدا می‌کنند، همچنین تمام خودروهای ناوگان برون شهری استان از لاستیک بهره مند شدند.

وی ادامه داد: رصد و نظارت به موقع بر بازار استان قم مورد تاکید ما است و افرادی غیر مسؤول حق اظهارنظر ندارند، افراد مسؤول هم باید به صورت کارشناسی شده نظر بدهند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری قم افزود: قطعا به شکایت‌های مردمی در استان قم رسیدگی و با مصادیق گران فروشی مقابله می‌کنیم، این مصادیق اگر مربوط به خارج از استان هم باشد، مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

غضنفری با اشاره به لزوم دقت در عرضه اخبار در استان قم اظهار کرد: رسانه‌ها باید در انتشار اخبار دقت لازم را داشته باشند، نباید اتفاقات در رسانه‌ها به گونه ای جلوه داده شود که پیرامون اقتصاد استان گمانه‌زنی‌های نادرست صورت بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: در خصوص حواله صادر شده برای ورود 123 تن روغن به استان قم، بررسی‌های لازم صورت گرفت، با بررسی‌های لازم متوجه شدیم که این حواله وارد استان و در فروشگاه‌ها عرضه شده است.

تدوین بانک اطلاعاتی نیازهای ارزی بخش تولید

عادی علیپور در بخش دیگری از این جلسه با اشاره به دریافت کنندگان تسهیلات ارزی در استان قم اظهار کرد: تعدادی از تولیدکنندگان استان تسهیلات ارزی را دریافت کرده بودند که پرونده‌های این تولیدکنندگان مورد بررسی قرار گرفت، همچنین به دنبال حل مشکلات ارزی تولیدکنندگان قمی هستیم.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان قم ادامه داد: به دنبال تدوین بانک اطلاعاتی در خصوص نیازهای ارزی بخش تولید استان قم هستیم، در گذشته چنین بانک اطلاعاتی در استان وجود نداشت و تنها فهرست دریافت کنندگان تسهیلات ارزی در قم را داشتیم.

سید ابراهیم صحفی عضو هیأت رئیسه اتاق اصناف قم در این جلسه با اشاره به وضعیت فروش روغن توسط کارخانه‌ها اظهار کرد: گران فروشی در این زمینه توسط کارخانه‌های تولید روغن صورت می‌گیرد و صنوف قمی نقشی در خصوص افزایش قیمت روغن در استان ندارند.

مهدی ریاضی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قم در ادامه این جلسه گفت: برخی از صنوف استان دلیل گران کردن قیمت اجناس را به شرکت‌هایی در خارج از قم ارجاع می‌دهند که دسترسی به این شرکت‌ها وجود ندارد و مدرکی بر تخلف آن‌ها نیست.

ثبات قیمت کالاها در قم

احمد رضا سمیعی نسب معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صمت استان قم نیز در بخش پایانی جلسه خاطرنشان کرد: طی یک هفته اخیر افزایش چندانی در قیمت کالاها در استان قم نداشتیم، اما قیمت اقلامی همچون سیب زمینی 20 درصد و خیار 10 درصد کاهش پیدا کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار