رئیس ستاد شهر هوشمند شهرداری قم مطرح کرد
رئیس ستاد شهر هوشمند شهرداری قم گفت: هشت استارت آپ در نمایشگاه الکامپ استان قم در سه حوزه ایده پردازی، فرهنگ شهروندی و هوشمندسازی شهر برگزیده شدند.
کد خبر: ۷۰۴۲۳۱
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۰ 16 January 2019

به گزارش تابناک قم، همایون یزدان پناه ظهر امروز در مراسم اختتامیه مشترک نمایشگاه الکامپ و جشنواره سفره ایرانی در سالن همایش‌های شهرداری قم با اشاره به تعریف شهر هوشمند اظهار کرد: شهری که فناورانه با سبک زندگی سالم و امکانات فرهنگی متنوع باشد، شهر هوشمند شناخته می‌شود.

وی ادامه داد: در عصر حاضر 6 بعد برای شهر هوشمند بیان می‌شود، از جمله این ابعاد می‌توان به حمل و نقل هوشمند، محیط زیست هوشمند و اقتصاد هوشمند اشاره کرد، در هر کدام از شهرهای هوشمند به یکی از این ابعاد بیشتر پرداخته می‌شود.

رئیس ستاد شهر هوشمند شهرداری قم افزود: در شرایطی که در دنیا با افزایش جمعیت در شهرها مواجه هستیم، اگر به ابعاد شهر هوشمند توجه نکنیم، چالش‌های کنونی همچون تخریب محیط زیست و اختلاف طبقاتی ادامه پیدا می‌کند، ولی شهر هوشمند آرامش و آسایش را به ساکنان شهرها برمی‌گرداند.

یزدان پناه با اشاره به توجه به مساله شهر هوشمند در شهر قم اظهار کرد: در سند چشم انداز شهرداری قم به این مساله توجه شده است و برنامه‌هایی در این خصوص در شهر قم اجرا می‌شود، به دنبال تبدیل شهر قم به یک شهر آرمانی و مرکز جهان تشیع هستیم.

وی ادامه داد: نمایشگاه الکامپ شهر قم با عنوان شهر هوشمند و زندگی هوشمند برگزار و در این نمایشگاه یک فضای یکپارچه برای نهادهای دولتی و نهادهای عمومی در نظرگرفته شد، همچنین شاهد تشویق استارت آپ ها در راستای شهر هوشمند در نمایشگاه بودیم و 45 غرفه در نمایشگاه الکامپ شهر قم متعلق به استارت آپ ها بود.

رئیس ستاد شهر هوشمند شهرداری قم خاطرنشان کرد: هشت استارت آپ در نمایشگاه الکامپ استان قم در سه حوزه ایده پردازی، فرهنگ شهروندی و هوشمندسازی شهر برگزیده شدند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار