عضو هیئت مدیره بنیاد بین‌المللی غدیر با تأکید بر اینکه تردید در حقانیت امام علی(ع) تردید در حقانیت قرآن کریم است، گفت: ادله حقانیت امیرالمؤمنین(ع) نه‌تنها در کتب شیعه بلکه در کتب اهل‌سنت با سندهای صریح نقل شده است و این موضوع سبب مباهات شیعیان است.
کد خبر: ۷۰۵۴۸۲
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۹ 20 January 2019

به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینی قزوینی در مراسم سوگواری شهادت حضرت زهرا(ع) که شامگاه شنبه در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به آیه‌ای از سوره مائده اظهار داشت: شیخ طوسی گفت قوی‌ترین دلیل شیعه برای ولایت امیرالمؤمنین(ع) آیه 56 سوره مائده است.

عضو هیئت مدیره بنیاد بین‌المللی غدیر افزود: در منابع شیعه حدود 60 الی 63 حدیث از اهل‌بیت(ع) درباره حقانیت امامت و ولایت امیرالمؤمنین(ع) به آیه 63 سوره مائده استناد می‌کنند.

وی افزود: علت اینکه حضرت زهرا(ع) غدیر را علم می‌کند این است که 3 آیه مستقل در قرآن کریم درباره امام علی(ع) نازل شده است و خطبه آتشینی حضرت زهرا(ع) در مسجد در برابر انصار مطرح کرد.

استاد حوزه علمیه با تأکید بر اینکه تردید در حقانیت امام علی(ع) تردید در حقانیت قرآن کریم است عنوان کرد: ادله حقانیت امیرالمؤمنین(ع) نه‌تنها در کتب شیعه بلکه در کتب اهل‌سنت با سندهای صریح نقل شده است و این موضوع سبب مباهات شیعیان است.

حسینی قزوینی با یادآوری شبهات دینی که توسط وهابیت و دشمنان تشیع و اهل‌بیت(ع) مطرح می‌شود، بیان کرد: وهابیت می‌گوید که امام علی(ع) هیچ گاه نگفته که "خلیفه بودم" اما امیرالمؤمنین(ع) بیش از 50 روایت در حقانیت خود و بطلان خلافت دیگران بیان کردند.

عضو هیئت مدیره بنیاد بین‌المللی غدیر با اشاره به خطبه 50 نهج‌البلاغه تصریح کرد: امام علی(ع) به‌تعبیر شهید مطهری در دو محور کار کرده است که هم برای اثبات حقانیت خود و هم بطلان دیگران است، علامه حلی هزار دلیل برای حقانیت امیرالمؤمنین(ع) آورده است.

رئیس مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولی‌عصر(عج) با ابراز اینکه خداوند افرادی را که زبان فحش دارند دوست ندارد چون زبان ناسزا زیبنده شیعیان نیست، ادامه داد: افرادی که امروز در برخی از رسانه‌ها به‌بهانه دفاع از امام علی(ع) و حضرت زهرا(ع) به دیگران ناسزا می‌دهند درست نیست چون اهل‌بیت(ع) برای ترویج معارف دینی زبان نرم داشتند.

استاد حوزه علمیه عنوان کرد: در ایام فاطمیه باید دقت کنیم که دفاع از حقانیت حضرت زهرا(ع) با ناسزا به دیگران همراه نباشد، اگر به‌دنبال هدایت هستیم باید با زبان خوش و نرم و الفاظ زیبا مطالب حق را بیان کنیم.

حسینی قزوینی خاطرنشان کرد: با وهابی‌های پست و بددهن مواجه شدم و با زبان خوش با آن‌ها سخن گفتم که پیشانی من را بوسیدند، وهابیت به خون ما تشنه هستند ولی هنگامی که با زبان خوش حرف می‌زنیم می‌بینیم که زبان نرم، آن‌ها را آرام می‌کند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار