مدیرعامل آتش‌نشانی قم:
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم با اشاره به آتش‌سوزی گسترده در کاروانسرای ملاحسین بازار کهنه قم، گفت: کل منطقه بازار کهنه قم ایمن نیست.
کد خبر: ۷۷۱۸۶۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۹ 14 August 2019

 

به گزارش تابناک قم، عباس جعفری بیان داشت: بارها نسبت به غیر ایمن بودن بازار کهنه و این کاروانسرا تذکرات لازم به مسئولان و کسبه داده شد ولی متأسفانه به این تذکرات توجه نشد که نتیجه این بی‌توجهی آتش‌سوزی گسترده در این کاروانسرا بود.

وی ادامه داد: آتش‌نشانان برای اطفای حریق گسترده در این کاروانسرا از حجم آب بسیار زیادی استفاده کردند که با توجه به سازه کاروانسرای ملاحسین بازار کهنه قم، ‌ این کاروانسرا به‌هیچ‌عنوان ایمن نیست و خطر، جان کسبه و کارگران را تهدید می‌کند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم با تأکید بر اینکه کل منطقه بازار کهنه ایمن نیست و ممکن است بار دیگر این حادثه تکرار شود، ‌اظهار داشت: بخش‌هایی از کاروانسرا که دچار حریق نشده نیز ایمن نیست و باید هر چه سریع‌تر نسبت به تخلیه این محل اقدام جدی صورت گیرد.

وی با اشاره به‌سختی و پیچیدگی‌های اطفای حریق بازار کهنه قم، گفت: سختی دسترسی به بازار کهنه و این کاروانسرا موجب شد تا آتش‌نشانان بیش از ۱۲ ساعت درگیر اطفای این آتش‌سوزی شوند که متاسفانه ۷ تن از آتش‌نشانان دچار مصدومیت شدند که ۲ تن از آن‌ها دچار سوختگی شدید هستند.

جعفری با تأکید بر لزوم چاره‌اندیشی سریع پیرامون بازار کهنه و تعطیلی واحدهای صنفی باقیمانده در کاروانسرای ملاحسین، اظهار داشت: در صورت تکرار حادثه آتش‌سوزی جدید، ‌ به‌طور قطع حجم خسارت‌ها بسیار بیشتر خواهد بود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار