مسؤول سازمان بسیج سازندگی استان قم از علاقه مندان برای راه اندازی نیروگاه های خورشیدی خانگی به منظور تولید برق پنج کیلو وات ساعت در قم برای شرکت در طرح جهاد روشنایی دعوت کرد.
کد خبر: ۹۵۶۹۷۰
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۷ 18 April 2021

به گزارش تابناک قم، محمود داودآبادی پیش از ظهر امروز در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه سازمان بسیج سازندگی با همکاری وزارت نیرو به منظور استفاده از انرژی رایگان و تجدیدپذیر خورشیدی اقدام به ایجاد نیروگاه‌های کوچک خانگی خورشیدی در مناطق روستایی و حاشیه شهرها کرده است، اظهار کرد: این طرح در قالب طرح جهاد روشنایی براساس مصوبه‌ای که در مجلس مبنی بر ایجاد ۱۰ هزار نیروگاه کوچک خانگی خورشیدی طی پنج سال به تصویب رسیده، در سازمان بسیج سازندگی استان قم نیز پیگیری می شود. 

وی با تاکید بر اینکه این نیروگاه‌های پنل خورشیدی با تسهیلات کم‌بهره در قالب طرح بسیج روشنایی ایجاد می شوند، گفت: در این طرح متقاضیان اشتغال می توانند با نصب پنل های خورشیدی در پشت بام با فضای باز به متراژ تقریبی ۶۰ متر مربع در طول سال نسبت به تولید برق و فروش آن به شرکت توزیع برق که دارای قرارداد خرید تضمینی ۲۰ ساله است اقدام کرده و درآمدزایی داشته باشند. 

مسؤول سازمان بسیج سازندگی استان قم در ادامه به تبیین محاسن این طرح پرداخت و ابراز کرد: عدم تولید گازهای گلخانه ای، بهره برداری از فضاهای غیر قابل استفاده مانند پشت بام ، عمر طولانی تجهیزات اصلی طرح که بالغ بر ۲۵ سال است، اجرای طرح شامل خرید و نصب و راه اندازی توسط شرکت مجری (پیمانکار)، دریافت تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی به صورت قرض الحسنه با اقساط پنج ساله از طریق بانک های عامل، نداشتن ضرر و زیان جسمی و روانی برای اعضا خانواده و همسایگان، دارا بودن قرارداد خرید تضمینی برق تولیدی توسط شرکت توزیع برق با محاسبه ضریب تعدیل (افزایشی) و برخورداری از حمایت فکری و روانی سازمان بسیج سازندگی و حمایت قانونی مصوب مجلس شورای اسلامی و دولت از جمله محاسن و ویژگی های این طرح است. 

داودآبادی افزود: اعتبار مورد نیاز برای اجرای این طرح بالغ بر ۷۵ میلیون تومان است که شامل خرید کلیه تجهیزات و لوازم اعم از پنل خورشیدی، کنتور، کابل و ... می باشد.

وی به شرایط و مدارک لازم برای اجرای طرح نیروگاه خورشیدی تولید برق پنج کیلو وات ساعت اشاره کرد و گفت: وجود حداقل ۶۰ متر مربع فضا، ارائه سند مالکیت و یا قولنامه توسط صاحب ملک، ارائه قبض برق و عدم وجود چک برگشتی برای متقاضی از جمله شرایط مورد نیاز برای اجرای این طرح است.

وی با بیان اینکه متقاضیان می توانند برای پیگیری ثبت نام در این طرح به مدیریت اشتغال سازمان بسیج سازندگی استان قم واقع در میدان امام خمینی (ره)، کوچه ۲۲، پلاک ۱۳ مراجعه کنند، خاطرنشان کرد: با توجه به بررسی صورت گرفته و میانگین برخورداری از خورشید در فصول مختلف سال بازگشت سرمایه در مدتی بالغ بر چهار سال صورت می گیرد و پس از آن در حدود ۱۶ سال در سود خالص فعالیت ان‌شاءالله ادامه خواهد داشت .

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار