جوادیان گفت:اقدامات اولیه برای تکثیر درختان نخل و گرده‌افشانی آن‌ها برای میوه‌دهی در حال انجام است.
کد خبر: ۹۵۷۶۱۶
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۶ 20 April 2021

به گزارش تابناک قم، پیام جوادیان،مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با تأکید بر این که طی سال‌های اخیر آموزش شهروندی و پیمانکاران فضای سبز در جهت افزایش بهره‌وری در دستور کار قرار داشته است، اظهار کرد: خوشبختانه هم شهروندان استقبال خوبی از این کارگاه‌ها در جهت تقویت روش‌های نگهداری فضای سبز خانگی داشته‌اند و هم پیمانکاران با حضور اثربخش خود زمینه تقویت فضای سبز شهری را فراهم کرده‌اند.

او به برگزاری کارگاه آموزشی تکثیر درختان نخل و گرده‌افشانی آن‌ها به‌منظور ثمردهی و میوه‌دهی در فضای سبز شهری اشاره کرد و افزود: با توجه به این که درخت نخل از گونه‌های مقاوم و سازگار با شرایط اقلیم گرم و خشک است و از سالیان قبل این‌گونه در سطح شهر در فضای سبز کاشته می‌شده و برخی شهروندان در منازل کشت کرده‌اند این درختان قابلیت تکثیر دارند و با پاجوش تکثیر می‌شوند و بسیاری هم قابلیت گرده‌افشانی داشته و می‌توانند میوه قابل‌ملاحظه‌ای را تولید کنند.

جوادیان ادامه داد: اقدامات اولیه با یک گروه بخش خصوصی آغاز شد و با توجه به این که این درخت یک درخت قرآنی است و تأکید بسیاری بر میوه آن شده است و با نظر به حساسیت این‌گونه به فصل سرما درصدد تکثیر بیشتر این درخت در سطح شهر هستیم.

او عنوان کرد: با این شرکت خصوصی جلساتی برگزار و در گام اول قرار شد درختان نخل سطح شهر آماربرداری شوند تا بتوانیم برای تکثیر آن از درختان پایه ماده استفاده کنیم و از پاجوش آن‌ها تکثیر کرده و تعداد آن‌ها را افزایش دهیم.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم تصریح کرد: در گام بعدی جلسه‌ای برگزار شد و قرار شد با دو رویکرد گرده‌افشانی درختان نخل سطح شهر و ایجاد فرهنگ تکثیر این درختان در شهر کارگاه آموزشی برگزار شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار