یک استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: اهمیت دادن به سبک زندگی اسلامی، خانواده محوری و همچنین مسئله مهم فرزندآوری و از سویی ساماندهی و کنترل فضای مجازی و ترویج فرهنگ کار وکوشش به ویژه در بین جوانان جزء برنامه‌های رئیس جمهور باشد.
کد خبر: ۱۱۷۱۲۰۷
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۳ 15 June 2024

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد شجاعیان در گفت‌وگویی اشاره به مهم‌ترین برنامه‌های رئیس جمهور آینده بیان کرد: در عرصه خارجی و بین المللی موضوع فلسطین که موضوع اول جهان اسلام و عرصه بین‌المللی است در اولویت سیاست خارجی رئیس جمهور قرار گیرد، همچنین تلاش برای رفع ظلم وستم از ملت فلسطین و حمایت از محور مقاومت مورد تاکید رئیس‌جمهور آینده باشد.

شجاعیان اضافه کرد: در زمینه منطقه گرایی باید در سیاست‌های خارجی به کشورهای منطقه و کشورهایی که به دنبال ضربه و آسیب به نظام اسلامی نیستند تمرکز شود، یعنی همان راهبرد و خط مشی سیاست‌های خارجی که شهید رئیسی ترسیم کرده و در این زمینه موفقیت‌هایی هم داشته است.

تمرکز بر مسائل اقتصادی دور از نظام سرمایه‌داری

دانشیار و عضو هیات علمی گروه سیاسی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه اظهار کرد: در زمینه مسائل اقتصادی رئیس جمهور بر کاهش تورم، بالا بردن ارزش پول ملی و همچنین کاهش و ثبات قیمت‌ها توجه داشته باشد برنامه رئیس‌جمهور این باشد که به جای زندگی غربی ارزش‌های اسلامی و ایرانی جایگزین شود چرا که مشکلات عمده امروز جامعه ما را تشکیل می‌دهد.

شجاعیان عنوان کرد: در مسائل اقتصادی از الگوهای سرمایه‌ای و الگوهای مبتنی بر بازارهای آزاد و رها که براساس بانک‌های جهانی و صندوق بین المللی پول دیکته می‌شود دوری کند؛ دولت‌های گذشته همین الگوها را در کشور پیاده کرده و نتایج این عملکردها است که امروز در مسائل اقتصادی کشور مشکلات و چالش‌هایی داریم.

وی بیان کرد: به نظر می‌رسد تثبیت نرخ ارز، حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان با کنترل قیمت‌ها و پرهیز از دلاری کردن زندگی مردم و تلاش برای بالا بردن ارزش پول ملی راهکارهایی است که باید رئیس جمهور در اولویت خود قرار دهد از سویی توجه به روستاها و عرصه‌هایی که مبتنی بر تولید پایدار برای کشور هستند در دستور کار رئیس جمهور باشد.

نظام جمهوری اسلامی پایدارترین نظام مردم سالاری

دانشیار و عضو هیات علمی گروه سیاسی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه بیان کرد: از آنجایی که نظام جمهوری اسلامی پایدارترین مردم سالاری را در منطقه غرب آسیا و جهان اسلام دارا است؛ مشارکت ما در این انتخابات حائز اهمیت است، نظام ما از همه‌ی معیارها و شاخص‌های مردم سالاری همانند کشورهای دموکراتیک برخوردار است اما نقطه تمایز مردم سالاری نظام ما محور دین و ارزش‌های اسلامی است.

شجاعیان افزود: مردم سالاری ما می‌تواند الگویی برای جهان اسلام باشد، الگویی که کاملا اسلامی و دینی است و شاهد موفقیت‌ها، رشد و تعالی آن در طول ۴۵ عمر نظام اسلامی هستیم؛ بنابراین مشارکت بالا در انتخابات یعنی حمایت از این الگو و حل مشکلات و قدرتمندتر کردن نظام اسلامی و از نگاهی دیگر حضور حداکثری مردم در انتخابات می‌تواند به روی کار آمدن دولتی قدرتمندتر با پشتوانه قوی ختم شود.

وی بیان کرد: ما باید به شرایط منطقه‌ای و جهانی توجه کنیم، در طی سال‌های اخیر به ویژه در طول یک سال اخیر نظام و ملت ایران در شرایط خاصی قرار گرفته و با یک جهش تمدنی و در یک سطح جهانی تراز بالایی قرار گرفته است؛ شعارهای نظام اسلامی در جهان اسلامی و بین اکثر ملت‌ها پذیرش شده به هرحال طبق فرمایش رهبری ما در یک پیچ تاریخی خاصی قرار داریم و در این شرایط انتخاب‌های صحیح و قرار گرفتن در مسیر درست تحولات می‌تواند به افزایش قدرت اسلام و انقلاب اسلامی در جهان کمک شایانی داشته باشد.

شجاعیان تاکید کرد: در انتخابات آینده باید رئیس جمهور در تراز جمهوری اسلامی باشد، نظام اسلامی ما کشوری نیست که معطوف به داخل کشور باشد شعارهای انقلاب در سطح جهان اسلام و حتی دنیا طرفدارانی دارد لذا در انتخاب رئیس جمهور این شاخص‌ها را باید مد نظر داشته باشیم.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: همچنین مشی نامزدها باید در راستای ارائه برنامه‌های کاربردی و عملیاتی برای حل مشکلات مردم به همراه تلاش شبانه روزی، پرهیز از حاشیه‌های بی‌حاصل و تاکید بر الگوهای اسلامی و وحدت در بین مسئولان باشد. به نامزدها توصیه می‌شود از اقدامات اختلاف برانگیز دوری همه توجه خود را به مشکلات مردم معطوف کنند و در همان خط مشی که شهید رئیسی ترسیم کرده بود قدم بردارند

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار