سعید جلیلی و علیرضا زاکانی ۲ نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری امروز به استان قم سفر می‌کنند.
کد خبر: ۱۱۷۰۹۶۸
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۵ 13 June 2024

به گزارش تابناک قم، سعید جلیلی و علیرضا زاکانی ۲ نامزد از بین ۶ داوطلب چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری امروز پنجشنبه ۲۴ خردادماه ضمن سفر به استان قم با گروهی از مردم و همچنین نخبگان حوزوی و دانشگاهی دیدار و گفت‌وگو خواهند کرد.

طبق اطلاعات کسب شده ، سعید جلیلی در سفر به قم، ضمن حضور در اجتماع مردم این استان در مسجد امام حسن عسکری (ع)، دیدارهایی نیز با جمعی از علما و نمایندگان طلاب خواهد داشت.

همچنین علیرضا زاکانی نیز در قالب سفر امروز خود به استان قم جلسه‌ای با نخبگان حوزوی و دانشگاهی و نیز شخصیت‌های مؤثر، در سالن اجتماعات مدرسه معصومیه خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، در انتخابات پیش رو افزون بر ۸۶۰ هزار قمی واجد شرایط رأی‌دادن هستند.

استان قم در این انتخابات دارای سه حوزه اصلی قم و شهرستان‌های جعفرآباد و کهک است.

برای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری ۷۴۷ صندوق ثابت و سیار در سطح استان قم پیش‌بینی شده است.

یک میلیون و ۴۰۶ هزار نفر از جمعیت این استان ساکن شهرستان قم، حدود ۲۸ هزار نفر ساکن شهرستان جعفرآباد و نزدیک ۲۰ هزار نفر نیز ساکن شهرستان کهک هستند.

در استان قم ۴۹۲ هزار و ۲۹۳ خانوار شهری و ۹ هزار و ۵۰۸ خانوار روستایی وجود دارد، ۷۱۰ هزار نفر از جمعیت استان قم را مردان و ۶۹۵ هزار نفر را زنان تشکیل داده‌اند.

وزارت کشور اسامی داوطلبان احراز صلاحیت شده انتخابات چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری را روز یکشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ اعلام کرد و براین‌اساس آقایان مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی، محمدباقر قالیباف، علیرضا زاکانی، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی و مسعود پزشکیان در ریاست‌جمهوریِ چهاردهم به رقابت خواهند پرداخت.

انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری هشتم تیرماه امسال برگزار می‌شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار