رئیس سابق دفتر شورای نگهبان در استان قم گفت: انتخابات مظهر عظمت، تجلی و عینیت بخش پشتوانه مردمی نظام جمهوری اسلامی است، هر نظامی را جزء نظام متکی بر مردم می‌توان شکست داد.
کد خبر: ۱۱۷۱۶۳۱
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۲ 18 June 2024

مشارکت حداکثری؛ ضامن اقتدار و پشتوانه امنیت ملیبه گزارش تابناک قم، سعید لطفی در گفت‌وگویی بیان کرد: دولت‌هایی بودند که پشتوانه مردمی نداشتند و شکست خوردند، می‌توان رژیم پنجاه ساله شاهنشاهی تا بن دندان مسلح و برخوردار از ساواک مخوف گرفته که از حمایت همه جانبه بلوک غرب، به ویژه شیطان بزرگ آمریکا برخوردار و فاقد حمایت آحاد مردم متدین در ایران بود و یا سقوط رژیم بعث عراق محروم از پشتوانه مردمی در برابر حمله آمریکا و حکومت قذافی در لیبی را می‌توان نام برد.

وی ادامه داد: شکست ناپذیر بودن، اقتدار، پایداری و بالندگی روز افزون نظام جمهوری اسلامی متکی به پشتوانه عملی مردم در غلبه بر فتنه‌های پیچیده داخلی و خارجی است، حوادثی چون جنگ تحمیلی ۸ ساله با هدف به زانو در آوردن نظام نوپای اسلامی، بحران‌های پی در پی سال‌های نخستین استقرار نظام، از قبیل درگیری‌ها در کردستان و فتنه سال ۸۸ و یا اغتشاشات گسترده سال‌های اخیر گویای این امر است که نظام مردمی شکست ناپذیر است.

مشارکت بالای در انتخابات یعنی قدرت و اقتدار

قائم مقام سابق رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور در ادامه با اشاره به این که مشارکت حداکثری یعنی اقتدار، بیان کرد: یکی از مولفه‌های به منصه ظهور رساندن و به نظاره جهانیان گذاشتن برخورداری نظام از حمایت مردم است که موجب شکست ناپذیری و یاس و ناامیدی دشمنان می‌شود، همانا برگزاری انتخابات با مشارکت بالای واجدین شرایط و حضور حداکثری است.

لطفی اظهار کرد: می‌توان این گونه عنوان کرد که انتخابات دارای قدرت بازدارندگی، مظهر عظمت، اقتدار و پشتوانه امنیت ملی است؛ امنیت هم تاثیر بسزایی در همه شئون و عرصه‌های زندگی دارد.

وی گفت: در چرایی اهمیت انتخابات ریاست جمهوری همین بس که به موجب اصل یکصد و سیزدهم قانون اساسی، پس از مقام معظم رهبری، رئیس جمهور عالی‌ترین مقام رسمی کشور است و مسئولیت اجرای قانون اساسی و تنظیم روابط قوای سه گانه و ریاست قوه مجریه را، جزء در اموری که مستقیما به رهبری مربوط می‌شود، بر عهده دارد.

لطفی اظهار کرد: بصیرت، آگاهی و دقت لازم در انتخاب رئیس جمهور در این مرتبه و جایگاه، بسیار ضروری است به طوری که به لحاظ فقهی، شرکت در انتخابات را واجب شرعی عینی بیان کرده‌اند و بنا به هشدار و انذار امام راحل نسبت به عواقب جدی نگرفتن انتخابات و بی توجهی به معیارها  "چه بسا در بعضی مقاطع، عدم حضور و مسامحه، گناهی در رأس گناهان کبیره است.

تبیین حضور در انتخابات وظیفه همگان

رئیس سابق دفتر شورای نگهبان در استان قم در ارتباط با وظایف همه اقشار در انتخابات ۸ تیرماه گفت: اولین و ابتدایی ترین وظیفه عبارت است از احساس تکلیف دینی، انقلابی و میهنی هر فرد واجد شرایط رأی دادن به شرکت در انتخابات اما حتما کافی نیست و بلکه باید به مصداق عینی جهاد تبیین دیگران اعم از اعضای خانواده، دوستان، آشنایان را به شرکت در انتخابات تشویق و ترغیب کرد؛ این رسالت بر دوش نخبگان به مراتب سنگین تر است و باید با حداکثر توان و ظرفیت بالقوه نخبگانی انجام وظیفه و ادای دین کنند.

لطفی افزود: وظیفه نخبگان پاسخگویی به شبهات، روشنگری نسبت به القائات دشمنان و نااهلان و تبیین مستدل، آگاهانه و باور پذیر این واقعیت که راه حل مشکلات، مشارکت در تعیین سرنوشت و شرکت کردن در انتخابات است و حداقل تبعات منفی حضور نیافتن در پای صندوق، باقی ماندن مشکلات به قوت خود است.

وی عنوان کرد: نکته مهم برای تشویق و بصیرت افزایی افراد متدین که تشکیل دهنده قاطبه ملت زمان شناس ایران هستند، ترویج و نشر گسترده فتاوای مراجع عظام تقلید است که به زیبایی و با استدلال قوی، وجوب شرکت در انتخابات را در پاسخ به استفتائات بیان کردند.

لطفی بیان کرد: آیت الله نوری همدانی در چرایی وجوب شرعی رأی دادن، حضور در انتخابات را بیعت مجدد با نظام اسلامی و موثر در حفظ نظام که حفظ آن واجب است بیان کردند و یا آیات عظام وحیدخراسانی و جوادی آملی با استدلال دیگر که در برگیرنده همین مفهوم کلی است فرموده‌اند "هرکاری که باعث تضعیف نظام جمهوری اسلامی ایران شود حرام است. " و این از بدیهیات است که انتخابات با حضور حداقلی ناشی از عدم شرکت حداکثری واجدین رأی، موجبات تضعیف نظام جمهوری اسلامی را در پی خواهد داشت.

روحیه انقلابی و مبارزه با فساد ویژگی رئیس جمهور

رئیس سابق دفتر شورای نگهبان در استان قم در ارتباط با مهم ترین ویژگی رئیس جمهور گفت: ویژگی رئیس جمهور را می‌توان در بیانات اخیر رهبر انقلاب اسلامی جست وجو کرد که چهار ویژگی شامل فعال، پرکار، آگاه و معتقد به مبانی انقلاب اسلامی است. هرکدام از این کلیدواژه‌ها را می‌توان احصا و به تفصیل تبیین کرد.

لطفی افزود: مبانی انقلاب اسلامی را به وضوح می‌توان در صحیفه و وصیت نامه سیاسی الهی امام خمینی جستجو کرد، که عدالت محوری و مبارزه عملی واقع بینانه با فساد، روحیه انقلابی، ولایتمداری و استکبارستیزی، اعتقاد به توانمندی‌های داخلی، مردمی بودن، ساده زیستی، پرهیز از خوی اشرافی گری و امیدوار به آینده درخشان و پرهیز از هر نوع مواضع و کارکرد منتج به یأس، ناامیدی و دلسردی مردم نسبت به آینده، نظام و انقلاب اسلامی را می‌توان بیان کرد.

لطفی در توصیه به نامزدهای انتخاباتی گفت: کاندیداها در تبلیغات خود باید پرهیز مطلق از عوام‌فریبی، اظهارات و اقدامات زودگذر پوپولیستی، وعده و شعارهای غیر عملی و یا غیر قانونی که از عهده تحقق و انجام آن برنخواهند آمد و به خصوص دوری از شعار و وعده‌های مغایر با آرمان‌ها و مبانی اصیل و خدشه ناپذیر انقلاب اسلامی را رعایت کنند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار