مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قم گفت: در راستای اجرای برنامه تعهد اشتغال استان در سال‌ جاری، به ایجاد فرصت‌های شغلی برای فارغ التحصیلان دانشگاهی در همه بخش‌های اقتصادی شامل، صنعت،‌ کشاورزی و خدمات توجه ویژه‌ای شده‌است.
کد خبر: ۱۱۷۲۵۲۵
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۷ 24 June 2024

به گزارش تابناک قم، وحید وزیری راد روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران پیرامون این موضوع، بیان داشت: ایجاد اشتغال پایدار برای فارغ التحصیلان دانشگاهی یکی از اولویت‌های مهم برای توسعه اقتصادی قم است و در همین رابطه دستگاه‌های اجرایی وظیفه دارند بر اساس برنامه اشتغال استان به تعهد خود در ایجاد فرصت‌های شغلی برای آنان عمل کنند.

وی افزود: بر اساس آخرین برنامه تکلیفی اشتغال استان، در سال جاری باید ۱۹ هزار و ۸۰۵ فرصت شغلی پایدار (دارای بیمه و سایر موارد تعیین شده در قانون کار) توسط دستگاه‌های اجرایی و نهادها در قم ایجاد و در سامانه رصد ملی اشتغال ثبت شود که پنج‌هزار و ۳۸۶ مورد آن برای فارغ التحصیلان دانشگاهی (کارشناسی و بالاتر) است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته تمام تعهد اشتغال قم محقق شد گفت: اکنون وضعیت در حوزه اشتغال استان روند خوبی دارد و بسیاری از واحدهای تولیدی فعال در قم برای توسعه و تکمیل فعالیت‌های خود به نیروی کار جدید نیاز دارند که این موضوع شرایط مناسبی را برای نقش آفرینی و کسب درآمد افراد جویای کار فراهم آورده‌است.

مسئولان قم گفتند از ابتدای روی کار آمدن دولت سیزدهم با تلاش‌های انجام‌شده افزون بر ۴۰ هزار شغل در این استان ایجاد شد؛ در همین رابطه یکی از رویکردهای مهم مدیریت استان در این بخش، ضمن تثبیت و افزایش فرصت‌های شغلی، کاهش نرخ بیکاری به زیر هشت درصد است.

بخش صنعت از جمله حوزه‌های پرتقاضا برای جذب نیروی کار است، در همین رابطه استفاده از نیروی انسانی ماهر همواره به عنوان یکی از مهمترین عوامل موفقیت واحدهای تولیدی مطرح است که به‌همین منظور موضوع مهم تامین نیروی انسانی مورد نیاز واحدهای تولیدی فعال استان توسط دستگاه ‌های متولی با جدیت دنبال می‌شود.

در بخش صنعت، استان قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار