مدیرکل گمرکات قم گفت: از ابتدای سال‌جاری تا پایان خردادماه ۴۴ هزار و ۷۵ تُن کالا در قالب تعداد یک‌هزار و ۲۴۱ اظهارنامه به ارزش ۴۱ میلیون و ۳۷۱ هزار و ۲۵۲ دلار از طریق گمرکات این استان به صورت قطعی صادر شد.
کد خبر: ۱۱۷۳۰۱۳
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۶ 27 June 2024

اسفندیار دریکوندی روز پنجشنبه در گفت‌وگویی با خبرنگاران پیرامون این موضوع، بیان داشت: در همین رابطه درآمد کل گمرکات استان قم طی سه‌ ماه یاد شده به ۲۲۹ میلیارد و ۳۳۵ میلیون تومان رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۰ درصد رشد داشت.

وی افزود: در سه ماهه نخست امسال بیش از ۳۱ نوع کالا از محصولات صنعتی گرفته تا مواد شیمیایی و همچنین مواد خوراکی تولید شده در قم از طریق گمرکات استان به ۲۸ کشور در مناطق مختلف جهان صادر شده‌است.

وی ادامه داد: عراق در رتبه نخست کشورهای هدف صادراتی استان قم قرار دارد و از ابتدای سال‌جاری تا پایان آذرماه حدود هفت و نیم میلیون دلار کالای تولید شده در واحدهای صنعتی این استان به آن صادر شده‌است.

گفتنی است صنعت قم طی سال‌های اخیر با رشد خوبی مواجه بوده‌است و اکنون انواع مختلف محصولات در واحدهای مستقر در شهرک‌های صنعتی استان تولید و به بازار مصرف عرضه می‌شود که بسیاری از آن‌ها هم صادراتی است و ارزآوری مناسبی برای کشور به همراه دارد.

یک‌هزار و ۷۰۰ واحد بهره‌بردار با ایجاد اشتغال برای ۴۱ هزار نفر در شهرک‌های صنعتی قم به تولید محصولات مورد نیاز مردم مشغول هستند.

شهرک‌های صنعتی استان به دلایل مختلف همچون موقعیت ویژه در نزدیکی بازارهای بزرگ کشور و برخورداری از امکانات زیرساختی مناسب، با استقبال گسترده سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان به راه‌اندازی کسب‌ و کارهای تولیدی مواجه‌ شده‌است.

در بخش صنعت، استان قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار