انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم در ۵۸ هزار و ۶۴۰ شعبه ثابت و سیار در داخل کشور و ۳۴۴ شعبه در خارج از کشور برگزار شد و نتایح آن در حال اعلام است.
کد خبر: ۱۱۷۳۳۶۴
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۰ 29 June 2024

به گزارش تابناک قم، با پایان یافتن مهلت رای‌گیری انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم، فرایند شمارش آرا و اعلام نتایج در دستورکار برگزارکنندگان انتخابات قرار گرفت.

انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم که در پی شهادت رئیس جمهور و هیات همراه پیش از موعد قانونی برگزار شد، از ساعت ۸ صبح روز جمعه، ۸ تیر ۱۴۰۳ وارد فاز نهایی یعنی رای گیری در ۳۴ هزار و ۵۲۲ شعبه شهری و ۲۴ هزار و ۱۱۸ شعبه روستایی (مجموعا در ۵۸ هزار و ۶۴۰ شعبه) گردید. شعباتی که ۴۳ هزار و ۴۲۵ شعبه ثابت و ۱۵ هزار و ۲۱۵ شعبه سیار را شامل می‌شد.

نتایج انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم

فرآیندی که وفق قانون می‌بایست تا ساعت ۱۸ ادامه می‌یافت، اما به مانند تمامی ادوار گذشته با تصمیم مجریان انتخابات تمدید گردید و ابتدا اعلام شد تا ساعت ۲۰ تمدید شده، بعدتر تصمیم گرفتتند که تا ۲۲ ادامه داشته باشد و در نهایت تا ساعت ۲۴ تمدید شد و در این ساعت، محسن اسلامی، سخنگوی ستاد انتخابات کشور اعلام کرد: زمان رای‌گیری چهاردهمین دورۀ انتخابات ریاست‌جمهوری کشورمان پایان یافته و شمارش آرا آغاز شده است.

مرحله‌ای که در پایان آن، صورتجلسه‌ای ویژه به امضای اعضای شعبه و ناظر می‌رسد، تعرفه‌ها و نسخه‌ای از صورتجلسه در صندوق اخذ رای قرار گرفته و با بست‌های مخصوص پلمب می‌گردد و نتیجه شمارش آرا در قالب نسخه‌ای از صورتجلسه به بخشداری یا فرمانداری و در نهایت به وزارت کشور و شورای نگهبان ارسال می‌گردد تا فرایند تجمیع آرا و اعلام نتیجه صورت گیرد.

این خبر تکمیل می‌شود...

پزشکیان پیشتاز رقابت‌ها
۱۴۰۳/۰۴/۰۹ - ۰۸:۳۲

بر اساس تجمیع نتایج صندوق‌های رأی انتخابات ریاست جمهوری،  نتایج اولیه شمارش آرا از تعداد كل شعب ۳۷ هزار ۲۴ شعبه تجمیع شده شامل ۴۰۸ شهرستان است. بر این اساس ۱۴ میلیون و ۷۰ هزار ۴۶۲ کل رای مأخوذه شمارش شده صحیح و باطله است که از این تعداد ۵ میلیون ۹۵۵ هزار ۷۸۱ متعلق به مسعود پزشکیان، ۵ میلیون  ۵۶۰ هزار ۳۲۱ متعلق به سعید جلیلی،  یک میلیون ۸۹۱ هزار ۳۸۵ متعلق به محمدباقر قالیباف و ۱۱۱ هزار ۹۶۷ رای متعلق به پور محمدی است. 

مرحله ششم اعلام نتیجه انتخابات
۱۴۰۳/۰۴/۰۹ - ۰۷:۳۸
 

بر اساس تجمیع نتایج صندوق‌های رأی انتخابات ریاست جمهوری،  نتایج اولیه شمارش آرا از نتایج انتخابات، ۳۲ هزار ۲۴۴ شعبه تجمیع شده شامل شهرستان ۳۷۵، کل رای مأخوذه شمارش شده ۱۲.۵۸۸۴۳ صحیح و باطله، ۵ میلیون و ۳۵۴ مسعود پزشکیان، ۴ میلیون و ۸۷۵ هزار ۲۶۹ سعید جلیلی، یک میلیون ۶۲۰ هزار ۶۲۸ محمد باقر قالیباف، ۹۵ هزار و ۱۷۲ مصطفی پور محمدی به ترتیب نفرات اول تا چهارم در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هستند.

جلیلی همچنان پیشتاز
۱۴۰۳/۰۴/۰۹ - ۰۵:۵۱
بر اساس تجمیع نتایج صندوق‌های رأی انتخابات ریاست جمهوری،  نتایج اولیه شمارش آرا در ۲۷ هزار ۹۳۸ شعبه که شامل ۳۴۳ شهرستان است ۱۰۳۶۶۴۱۰ رای مأخوذه شده می‌باشد که بر این اساس ۴۲۶۶۳۸۶ رای مأخوذه متعلق به سعید جلیلی، ۴۲۴۴۸۱۵ رای مأخوذه متعلق مسعود پزشکیان، ۱۳۸۵۰۸۳ رای مأخوذه متعلق قالیباف و ۸۰۵۰۶ رای مأخوذه متعلق پور محمدی است.

نتایج انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم/ رقابت شانه به شانه جلیلی و پزشکیان

چهارمین مرحله اعلام نتیجه؛ جلیلی پیش افتاد
۱۴۰۳/۰۴/۰۹ - ۰۵:۳۰
بر اساس تجمیع نتایج صندوق‌های رأی انتخابات ریاست جمهوری،  جدیدترین آمار از نتایج انتخابات در ۲۳هزار و ۶۶ شعبه شامل ۳۰۰ شهرستان، به این شرح است؛ ۳۵۰۵۱۹۱ رای برای سعید جلیلی، ۳۳۸۹۱۹۱ رای برای مسعود پزشکیان، ۱۱۱۶۶۵۹ رای برای قالیباف، ۶۲۳۱۰ رای برای پور محمدی. به ترتیب و تا این لحظه، جلیلی، پزشکیان، قالیباف و پورمحمدی نفرات اول تا چهارم در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هستند.
سومین مرحله اعلام نتیجه انتخابات؛ همچنان نفس گیر
۱۴۰۳/۰۴/۰۹ - ۰۴:۴۶
بر اساس تجمیع نتایج صندوق‌های رأی انتخابات ریاست جمهوری،  نتایج اولیه شمارش آرا در ۱۷ هزار ۳۸ شعبه، حاصل تعداد ۲۵۰ شهرستان، مجموعا تعداد آرای مأخوذه ۵۸۵۲۸۰۵ رای،مسعود پزشکیان با ۲۴۱۰۷۶۰، سعید جلیلی با ۲۴۰۸۰۷۹، قالیباف با ۷۸۰۲۰۲، پور محمدی با ۴۰۴۲۸ رای به ترتیب نفرات اول تا چهارم در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هستند.
اعلام دوم از نتیجه انتخابات؛ فاصله نفر اول و دوم به حداقل رسید
۱۴۰۳/۰۴/۰۹ - ۰۴:۰۴
بر اساس تجمیع نتایج صندوق‌های رأی انتخابات ریاست جمهوری،  نتایج اولیه شمارش آرا ۱۱،۴۲۵ شعبه، حاصل تعداد ۱۸۰ شهرستان، مجموعا تعداد آرای مأخوذه ۳۸۸۹۲۴۸ رای،مسعود پزشکیان ۱،۵۹۵۳۴۶، سعید جلیلی ۱۵۹۴۸۶۸، قالیباف ۵۴۴۱۴۴، پور محمدی ۲۵۵۳۸ به ترتیب نفرات اول تا چهارم در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هستند.
اعلام اول از نتیجه انتخابات؛ پیشتازی پزشکیان و جلیلی
۱۴۰۳/۰۴/۰۹ - ۰۳:۴۲
بر اساس تجمیع نتایج صندوق‌های رأی انتخابات ریاست جمهوری،  نتایج اولیه شمارش آرا در تعداد كل شعب ٥٨،٦٤۰، تعداد شمارش و تجميع شده ٧٠٠٣، تعداد كل شهرستان‌ها ۴۸۲، شهرستان‌های شمارش شده ١١٦، كل آرا ٢،٣٧٢،٨٦٦، مسعود پزشكيان ٩٧٣٠٥٢، سعيد جليلى ٩٦٣،٦١٥، محمد باقر قاليباف٣٤١٠٥٦، مصطفى پورمحمدى١٥،٦٢٥ به ترتیب نفرات اول تا چهارم در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هستند.
انتخابات احتمالا دومرحله‌ای است
۱۴۰۳/۰۴/۰۹ - ۰۳:۱۲
براساس نتایج اولیه شمارش آرای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، احتمال اینکه انتخابات دور مرحله‌ای باشد، قوت گرفته است.
اطلاعیه شماره ۲۷ ستاد انتخابات کشور
۱۴۰۳/۰۴/۰۹ - ۰۱:۳۷
ستاد انتخابات کشور با انتشار اطلاعیه شماره ۲۷ ضمن پایان مهلت اخذ رای، آغاز مرحله شمارش آراء انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری را طبق قوانین مربوطه اعلام کرد. متن این اطلاعیه به این شرح است:

بسمه تعالی

به آگاهی اعضای محترم شعب ثبت‌نام و اخذ رای می‌رساند که، مهلت زمان اخذ رای به پایان رسید. لذا اعضای مذکور موظفند از رأی‌دهندگانی که به هنگام اعلام زمان پایان انتخابات در صف حضور داشته‌اند، رأی‌گیری به‌عمل آورند و هنگامی که مطمئن شدند هیچ فردی برای رای دادن در داخل شعبه باقی نمانده است،  مرحله شمارش آراء را طبق قوانین مربوطه آغاز نمایند.

فرصت را مغتنم شمرده و از همه کسانی که از ساعات آغازین امروز با دل‌هایی مملو از ایمان و عشق به آرمان‌های حضرت امام خمینی(ره) و رهنمودهای ارزشمند مقام معظم رهبری، در انتخابات حضور یافتند، تقدیر و تشکر می‌نماییم.

ستاد انتخابات کشور

۱۴۰۳/۰۴/۰۹ - ۰۰:۰۱
می‌توانید با استفاده از این نمودار در «تابناک»، به صورت برخط در جریان آخرین شمارش آرای کاندیداها به تفکیک قرار بگیرید:

نتایج انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم

تکذیب اعلام نتایج صندوق‌های خارج از کشور
۱۴۰۳/۰۴/۰۸ - ۲۱:۱۴
علیرضا محمودی مسئول برگزاری انتخابات خارج از کشور اخبار منتشر شده مبنی بر شمارش آرای صندوق‌های خارج از کشور را تکذیب کرد و گفت: تاکنون رأی‌گیری در هیچ‌یک از شعب اخذ رأی در خارج از کشور به پایان نرسیده است و ایرانیان مقیم کماکان در حال مشارکت در انتخابات هستند.

وی افزود: به محض پایان رای گیری در هر شعبه خارج از کشور نتایج به ستاد انتخابات خارج از کشور و متعاقبا به وزارت کشور اعلام خواهد شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار