معاون دادستان قم از کشف داروهای انرژی زا و پودرهای مکمل قاچاق در انبار یکی از داروخانه‌های قم به ارزش تقریبی یک میلیارد تومان و بازداشت ۳ متهم خبر داد.
کد خبر: ۱۱۷۳۵۱۲
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۴ 30 June 2024

به گزارش تابناک قم، سید محمد ملیحی معاون دادستان قم امروز ۱۰ تیرماه با اشاره به ممنوعیت نگهداری و خرید و فروش کالای قاچاق بدون مجوز گمرکی و برخورد قانونی با متخلفان مطابق ماده ۲۷ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، گفت: متأسفانه با ازدیاد مصرف داروهای پرورش اندام بدون مجوز در میان ورزشکاران، خرید و فروش غیرقانونی این داروها افزایش یافته است.

 به نقل از روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب قم، مطابق ماده ۲۷ قانون قاچاق کالا و ارز اصلاحی ۱۴۰۰ هر شخص که اقدام به واردات یا صادرات دارو، مکمل‌ها، ملزومات و تجهیزات پزشکی و قطعات آن‌ها، مواد و فرآورده‌های خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی و یا مواد اولیه کلیه اقلام مذکور بدون انجام تشریفات قانونی نماید و یا مبادرت به ساخت کالاهای مذکور بدون رعایت تشریفات یا مقررات مربوط نماید و یا اقدام به حمل، نگهداری، عرضه یا فروش محصولات فوق نماید به مجازات کالاهای قاچاق محکوم می‌شود.

در صورتی که کالای مکشوفه شامل اقلام دارویی، فرآورده‌های زیستی (بیولوژیک)، مکمل‌ها، ملزومات و تجهیزات پزشکی و قطعات آن‌ها و یا مواد اولیه این اقلام باشد، عمل مرتکب مشمول مجازات قاچاق کالاهای ممنوع موضوع ماده (۲۲) این قانون است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار