مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق قم گفت: هم اینک ۶۳ درصد از خطوط انتقال برق استان قم به شبکه خود نگه‌دار تبدیل شده و تا پایان امسال ۳۰۰ کیلومتر دیگر نیز از به کابل خود نگه‌دار تبدیل خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۷۳۳۸۷
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۶ 29 June 2024

به گزارش تابناک قم، یوسف صادقی روز شنبه در گفت‌وگویی با خبرنگاران افزود: طبق برنامه‌ریزی انجام شده تا پایان امسال ۳۰۰ کیلومتر از شبکه برق استان قم به شبکه خود نگه‌دار تبدیل خواهد شد و تا چهار سال آینده تمام شبکه و خطوط برق استان به شبکه خود نگه‌دار ارتقاء پیدا خواهد کرد.

وی عنوان کرد: با تبدیل سیم‌های سیمی به شبکه خود نگه‌دار و جمع‌آوری انشعابات غیرمجاز شاهد کاهش اتلاف انرژی در سطح استان قم هستیم.

وی با اشاره به قطع برق ادارات پرمصرف، گفت: طی روزهای گذشته برق بیش از ۲۰ اداره پرمصرف استان قطع شده‌است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق قم ادامه داد: برق ادارات پرمصرف قبل از قطع در قالب اخطارهای مختلف به مدیران آن دستگاه‌ها اطلاع داده می‌شود.

صادقی نظارت بر مصرف برق واحدهای تجاری را موردتوجه قرار داد و گفت: حدود ۱۰ درصد برق استان در بخش تجاری مصرف می‌شود که مصرف بهینه برق در این بخش، در جلوگیری از خاموشی‌ها بسیار موثر است.

وی با اشاره به کاهش الگوی مصرف برق مشترکان خانگی قم از هزار کیلوولت به ۶۰۰ کیلوولت در تابستان امسال، اضافه کرد: باتوجه‌به کاهش الگوی مصرف در فصل گرم امسال از مشترکان انتظار می‌رود برای جلوگیری از افزایش قبوض برق، در استفاده از کولرهای گازی مدیریت لازم را داشته باشند.

در سطح استان قم ۶۳۲ هزار مشترک برق وجود دارد که ازاین‌بین ۵۰۰ هزار مشترک در بخش خانگی است که ۸۰ درصد مجموع مشترکان را شامل می‌شود. هفت هزار مشترک بخش صنعت و کشاورزی نیز به ترتیب حدود ۳۰ و ۱۵ درصد از ظرفیت برق این استان را مصرف می‌کنند. ۱۵ درصد برق قم نیز در سایر مصارف مصرف می‌شود.

در قم چهارهزار کیلومتر شبکه فشارضعیف و چهارهزار کیلومتر نیز شبکه فشار متوسط اجرا شده است، همچنین یک‌هزار ترانس زمینی به همراه ۹ هزار ترانس هوایی برق نیز در سطح استان با پیک‌بار حدود هزار و ۲۰۰ مگاوات نصب گردیده‌است.

۱۳ درصد برق قم در بخش کشاورزی، ۲۸.۴ درصد در بخش صنعت، ۳۶.۵۵ درصد در بخش خانگی، ۱۰.۴ درصد در بخش عمومی، ۹.۷۸ درصد سایر مصارف و ۱.۸۳ در بخش روشنایی معابر مصرف می‌شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار