مدیر کل زندان‌های استان قم گفت: اشتغالزایی و مهارت افزایی برای زندانیان قم متناسب با علایق آنها ایجاد شده است.
کد خبر: ۱۱۷۳۵۱۴
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۱ 30 June 2024

به گزارش تابناک قم، علی اصغر رنجبر در گفت‌و گویی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای ارتقای مهارت افزایی زندانیان گفت: یکی از دغدغه‌های مهم بنده و مجموعه همکارانم مربوط به بحث مهارت آموزی توام با اشتغال به منظور اشتغال مولد و توجه به اشتغال بعد از آزادی زندانیان است.

وی با بیان اینکه ممکن است بسیاری از افراد مشاغلی را بلد باشند اما به انجام آن علاقه نداشته باشند، افزود: بنابراین فهرستی از علایق آن‌ها را تهیه کردیم و متناسب با آن آموزش‌های فنی‌و‌حرفه‌ای را در اختیارشان قرار دادیم.

مدیر ‌کل زندان‌های استان قم با تاکید بر اینکه در این راه کمیته امداد و فنی و حرفه‌ای کمک زیادی به ما کردند، عنوان کرد: با توجه ویژه شخص استاندار به حوزه اشتغال زندانیان، جلسات خاص ویژه اشتغال این قشر برگزار شد.

رنجبر افزود: استاندار دستگاه‌ها را مکلف کرد که در حوزه تولیدات زندان موثر باشند و اموری را که می‌شود به زندان واگذار کرد واگذار کنند و در زندان تولید شود.

وی با تاکید بر اینکه این اقدام در کشور بی نظیر بوده است، گفت: وقتی همه ما دغدغه مان اشتغال است و می‌دانیم‌ که عامل اصلی بزهکاری بیکاری است، تکلیف شرعی و اجتماعی ایجاب می‌کند که هرچه در توان داریم به کار گیریم.

مدیر کل زندان‌های استان قم با بیان اینکه یک خط تولید کفش به زندان آمده است، گفت: یک کارگاه خیاطی هم در زندان ایجاد شده و با دستور استاندار به حوزه مدارس و سازمان صمت، باید کمک کنند تا دوخت لباس فرم مدارس در حوزه زندان باشد.

رنجبر با اشاره به اینکه یک کارخانه تولید شوینده‌جات و موتور سیکلت هم مربوط به زندان است، تصریح کرد: باید دستگاه‌های متولی و دولتی کمک کنند تا بعضی از کالاها که در زندان تولید می‌شود و در ثبت و سفارش ارز به مشکل بر نخورند، زیرا وقتی کالا به گمرک می‌آید و ترخیص نمی‌شود ممکن است برای خطوط تولید و به دنبال آن، معیشت نیروها که وابسته به این کار و درآمدشان است مشکلاتی ایجاد شود.

وی خطاب به کسانی که در زمینه اشتغال زندانیان فعالیت می‌کنند، گفت: این ها سربازان گمنام اصلاح و تربیت هستند که هیچ کجا دیده نمی‌شوند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار