معاون آموزش ابتدایی آموزش‌وپرورش استان قم گفت: طبق آخرین آمار ۶۹ درصد فرآیند پیش ثبت نام دانش آموزان پایه اول در سامانه my.medu.ir انجام شده است؛ و ۳۰ درصد از والدین هنوز برای پیش ثبت‌نام دانش آموزان اقدام نکرده‌اند.
کد خبر: ۱۱۷۳۷۰۶
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۲ 01 July 2024

به گزارش تابناک قم، سید مصطفی حسینی فاضل در گفت‌وگویی با بیان اینکه روز گذشته آخرین مهلت انجام پیش ثبت‌نام‌ها در سامانه بود، افزود: ما از مسئولین وزارتخانه تقاضای تمدید مهلت داشتیم بنابراین تا یک هفته سامانه برای انجام پیش ثبت‌نام‌ دانش آموزان باز خواهد بود و والدین در اسرع وقت به سامانه my.medu.ir مراجعه کنند.   

حسینی فاضل گفت: شعار محوری ما در فرآیند ثبت نام، بهترین مدرسه، نزدیک‌ترین مدرسه به محل سکونت است؛ بنابراین تاخیر در انجام پیش ثبت‌نام منجر به تکمیل ظرفیت مدارس می‌شود و بعضاً والدین مجبور به ثبت نام دانش آموزان در مدارس دور از محل سکونت می‌شوند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش‌وپرورش استان قم اضافه کرد: برای ثبت دانش آموزان میان پایه نیازی به پیش ثبت نام و حتی مراجعه حضوری والدین به مدارس نیست و مدیران مدارس فرآیند ثبت نام را انجام می‌دهند.

وی در خصوص ثبت نام نوآموزان سنین ۴ تا ۶ سالگی در پیش‌دبستانی، تاکید کرد: تمامی مراکز کودکستان که مجری دوره پیش‌دبستانی هستند باید دارای مجوز سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک باشند و ثبت نام نوآموزان در مراکز پیش‌دبستانی که از سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک مجوز ندارند و بعضا شهریه‌های نامتعارف دریافت می‌کنند فاقد اعتبار است.

حسینی فاضل در پایان بیان کرد: والدین برای کسب اطمینان از مجوز این مراکز به تابلوهای نصب شده در این مراکز دقت کنند همچنین از کارشناسی پیش دبستانی واقع در ادارات نواحی آموزش و پرورش قم استعلام بگیرند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار