مدیرکل امور سیاسی و انتخابات استانداری قم گفت: میزان مشارکت مردم استان قم در مرحله اول چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ۵۷درصد بود که نسبت به انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ رشد ۴درصدی داشتیم.
کد خبر: ۱۱۷۳۶۶۴
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۹ 01 July 2024

به گزارش تابناک قم، حسن محبوبی در گفت‌وگویی با اشاره به وضعیت مشارکت مردم قم در مرحله اول چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری اظهار داشت: شهرستان کهک باتوجه به شرایطی که دارد و اینکه مردم قم روزهای جمعه به‌سمت کهک می‌روند به همین خاطر آمار مشارکت مردم در این منطقه از 100 درصد هم بیشتر بود.

مدیرکل امور سیاسی و انتخابات استانداری قم گفت: تعداد 27 شعبه در شهرستان کهک بود. بسیاری از مردم به شعب ما در کهک مراجعه می‌کردند، تعرفه‌ها را مجدداً افزایش دادیم. فرماندار کهک با مدیریت و هماهنگی‌های استانداری انتخابات خیلی خوبی را برگزار کرد. در جعفریه مشارکت 87 درصد بود. شهر قم هم مردم مشارکت خوب و بالایی داشتند.

محبوبی با اشاره به میزان مشارکت مردم استان قم در انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: میزان مشارکت مردم استان قم در مرحله اول چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری 57 درصد بود که نسبت به انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 رشد 4درصدی داشتیم.

استان قم در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری 856 هزار و 500 واجد شرایط رأی‌دادن داشت که 57 درصد مردم پای صندوق‌های رأی حاضر شدند و جزو سه استان نخست کشور در میزان مشارکت است.

برای مرحله اول چهاردهمین دوره انتخابات‌ ریاست‌جمهوری هشتم تیرماه، 747 شعبه اخذ رأی در استان قم وجود داشت که از این تعداد 566 شعبه اخذ رأی در شهرستان قم، 29 شعبه در خلجستان، 29 شعبه در جعفریه و 27 شعبه اخذ رأی در کهک جانمایی شده بود، همچنین هشت هیئت‌ اجرایی تشکیل که پنج هیئت اجرایی در بخش‌ها و سه هیئت در شهرستان‌ کهک، جعفرآباد و قم تشکیل شده بود.

بیشترین شعب سیار اخذ رأی مربوط به بخش‌ها بود، اما در شهرستان‌ها 90 درصد شعب ثابت بودند. امسال 5500 نفر رأی‌اولی برای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری در استان قم وجود داشت که از این تعداد 2800 نفر پسر و 2700 نفر دختر هستند.

استان قم در حالی خود را برای دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری و ثبت رکورد بالای مشارکت آماده می‌کند که در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در اسفندماه 1402 رشد 12درصدی مشارکت داشته و با ثبت 49.7 درصد جزو استان‌های برتر در مشارکت بود.

استان قم در انتخابات دوره قبل ریاست‌جمهوری که در سال 1400 برگزار شد مشارکت 53.17 درصد را به ثبت رساند و حالا در دور اول چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در هشتم‌ تیرماه با ثبت 57 درصد مشارکت، این رکورد شکسته شد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار