مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم گفت: برای توسعه پایدار و ارتقای کیفیت خدمات در حوزه‌های شهری نیاز به کمک هنرمندان داریم.
کد خبر: ۱۱۷۳۸۸۸
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۷ 02 July 2024

به گزارش تابناک قم، پیام جوادیان در اختتامیه جشنواره عکاسی پاییز برگ‌ریز با اشاره به نقش‌برجسته هنرمندان در ارتقای فرهنگ شهروندی، اظهار کرد: تعامل با هنرمندان و ادغام هنر در امور مدیریتی شهری اساسی برای ارتقای زیبایی و توسعه پایدار شهرها است.
وی افزود: هنر عکاسی به‌عنوان یکی از شاخه‌های برجسته هنر، قادر است زیبایی‌ها و مسائل پنهان شهر را به تصویر بکشد و درک عمیق‌تری از زیرساخت‌ها، نقاط قوت، مشکلات شهری ایجاد کند.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم با بیان اینکه هنر عکاسی به‌عنوان یک ابزار مؤثر در ارتقای فرهنگ شهروندی نیز شناخته می‌شود، ادامه داد: استفاده از زبان هنر برای آگاه‌سازی افراد و جلب‌توجه به مسائل محیط زیستی و شهری، از جمله اقدامات مؤثری است که باید در برنامه‌های مدیریت شهری به آن توجه شود.

جوادیان با تأکید بر اینکه سازمان بر اهمیت همکاری با هنرمندان در مسائل شهری واقف است، اضافه کرد: هنر علاوه بر زیبایی بخشی به محیط‌های شهری، می‌تواند به بهبود فرهنگ شهری نیز کمک کند.

وی ضمن تقدیر از دست‌اندرکاران جشنواره عکاسی «پاییز برگ‌ریز» در قم تصریح کرد: که این رویداد یک فرصت برای ارتقای فرهنگ هنری و شهروندی محسوب می‌شود و امیدواریم با مشارکت بیشتر هنرمندان بتوانیم قدم‌های مهم‌تری در مسیر بهبود سیما و منظر شهر قم برداریم، چراکه برای توسعه پایدار و ارتقای کیفیت خدمات در حوزه‌های شهری نیاز به کمک هنرمندان داریم.

جشنواره عکاسی پاییز برگ‌ریز به مدت ۷ سال است که باهدف ثبت زیبایی‌های فصل پاییز در بوستان‌ها و معابر شهر قم توسط سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری قم برگزار می‌شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار