صحن و سرای حرم مطهر حضرت معصومه (س) در آیینی با حضور مردم، خادمان و تولیت حرم مطهر در شبستان امام خمینی (ره) در آستانه ماه محرم سیاه پوش شد.
کد خبر: ۱۱۷۴۰۹۱
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۸ 03 July 2024

به گزارش تابناک قم، آیت الله سیدمحمد سعیدی، تولیت حرم مطهر بانوی کرامت در مراسم سیاه پوش شدن حرم بانوی کرامت گفت: برگزاری این مراسم در حرم مطهر یکی از آیین‌های ارزشمند و نشانی از ارادت به حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) است و اعلام آمادگی برای ذکر مصیبت امام حسین (ع) و ورود به روز‌های عزاداری است.

تولیت آستان بانوی کرامت گفت: در آستانه ماه محرم صحن‌ها رواق‌های حرم مطهر سیاه پوش می‌شود تا مقدمه‌ای باشد که عاشقان سید الشهدا مهیای سوگ مصیبت امام حسین (ع) شوند.

وی اضافه کرد: اینکه ما این آیین را ارج می‌نهیم و خود را به اهل بیت (ع) نزدیک می‌کنیم برای هست که نشان دهیم با اهل بیت (ع) و امام حسین (ع) هستیم و خود را به نام و فرهنگ اهل بیت (ع) گره می‌زنیم و با سیاه پوش کردن اماکن و فضاسازی شهری ارادت خود را به اهل بیت نشان (ع) می‌دهیم.

همچنین در این مراسم پرچم‌های عزا در حرم مطهر برافراشته شد و خادمان حرم کتیبه عزا را دریافت کردند و تولیت حرم اذن کتیبه عزا را به صورت نمادین به خادمان حرم اعطا کرد تا سیاه پوش شدن حرم مطهر بانوی کرامت آغاز شود.

همچنین شهردار و استاندار قم در این مراسم معنوی حاضر شدند و شال سیاه را همزمان با این آیین دریافت کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار