مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق قم گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سطح ملی و استانی، خاموشی با برنامه در بخش خانگی نداریم و بروز برخی از خاموشی‌های محدود در بعضی از نقاط شهر به‌خاطر مدیریت مصرف و فشار بالا بر تجهیزات شبکه انتقال است.
کد خبر: ۱۱۷۴۱۷۸
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۲ 04 July 2024

به گزارش تابناک قم، یوسف صادقی روز پنجشنبه در گفت‌وگویی، با بیان اینکه مدیریت مصرف برق در بخش کشاورزی و صنعتی در حال انجام است، افزود: در بخش اداری نیز استان قم در بخش مدیریت و مصرف بهینه، در جایگاه دوم کشور قرار گرفته‌است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت روشنایی معابر، عنوان کرد: در سطح قم ۱۲۵ هزار چراغ روشنایی وجود دارد که تعمیر خرابی‌ها به‌خاطر تعداد بالای این چراغ‌ها ممکن است چند روز به طول بینجامد؛ حجم کل خرابی‌های چراغ‌های روشنایی در استان قم کمتر از پنح درصد است.

وی با اشاره به برنامه شرکت برق قم در تبدیل چراغ‌های روشنایی موجود به لامپ‌های کم‌مصرف، اظهار کرد: تبدیل تمامی ۱۲۵ هزار چراغ روشنایی به لامپ‌های کم‌مصرف نیازمند ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار است و هم اینک این طرح در بلوارهای اصلی شهر قم در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق قم با اشاره به افزایش پنج درصدی مصرف برق طی مردادماه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، گفت: مصرف برق در استان در زمان اوج مصرف از ۹۴۰ مگاوات در سال گذشته به ۹۸۰ مگاوات طی سال جاری افزایش‌یافته است.

در سطح استان قم ۶۳۲ هزار مشترک برق وجود دارد که ازاین‌بین ۵۰۰ هزار مشترک در بخش خانگی است که ۸۰ درصد مجموع مشترکان را شامل می‌شود. هفت هزار مشترک بخش صنعت و کشاورزی نیز به ترتیب حدود ۳۰ و ۱۵ درصد از ظرفیت برق این استان را مصرف می‌کنند. ۱۵ درصد برق قم نیز در سایر مصارف مصرف می‌شود.

در قم چهارهزار کیلومتر شبکه فشارضعیف و چهارهزار کیلومتر نیز شبکه فشار متوسط اجرا شده است، همچنین یک‌هزار ترانس زمینی به همراه ۹ هزار ترانس هوایی برق نیز در سطح استان با پیک‌بار حدود هزار و ۲۰۰ مگاوات نصب گردیده‌است.

۱۳ درصد برق قم در بخش کشاورزی، ۲۸.۴ درصد در بخش صنعت، ۳۶.۵۵ درصد در بخش خانگی، ۱۰.۴ درصد در بخش عمومی، ۹.۷۸ درصد سایر مصارف و ۱.۸۳ در بخش روشنایی معابر مصرف می‌شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار