معاون توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی استان قم بیان کرد: با توجه به فرارسیدن ماه محرم مشکلی در تامین مرغ، برنج و گوشت قرمز نخواهیم داشت.
کد خبر: ۱۱۷۴۲۰۰
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۴ 04 July 2024

به گزارش تابناک قم، هادی مومن نسب معاون توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی استان قم در گفت‌وگویی در خصوص تامین مرغ مورد نیاز در ایام محرم اظهار کرد: در حال حاضر روزانه حدود ۴۰ تا ۴۵ تُن مرغ گرم توسط مرغداران استان تامین می‌شود و حدود ۶۰ تا ۷۰ تُن مرغ از سایر استان‌ها در حال تامین است؛ همچنین حجم قابل قبولی مرغ وارداتی منجمد در اختیار فروشگاه‌ها قرار گرفته است.

وی ادامه داد: وضعیت جوجه‌ریزی در استان قم و سطح کشور در شرایط مطلوبی قرار دارد؛ پیش‌بینی‌ها به منظور تامین، ذخایر و خرید مرغ از کشورهای تولید کننده نیز انجام شده است، لذا در چند ماه آینده مشکلی نه تنها در استان بلکه در سطح کشور نیز نخواهیم داشت.

معاون توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی قم عنوان کرد: حجم نیاز به مرغ به خصوص مرغ منجمد هر ساله در ایام محرم افزایش پیدا می‌کند؛ بنابراین به طور تقریبی ۱۵۰ تا ۲۰۰ تُن مرغ در 10 روز اول محرم مورد نیاز است‌.

مومن نسب همچنین در خصوص تامین گوشت قرمز اظهار کرد: گوشت وارداتی به میزان کافی تامین شده است و به تمام مباشرین اعلام شده که میزان گوشت مورد نیاز را اعلام کنند؛ هیچ محدودیتی در خصوص گوشت منجمد گوساله وجود ندارد.

 وی افزود: سهمیه‌ی ویژه‌ی کالاهای اساسی، مخصوص ایام محرم توسط مجموعه وزارت جهاد کشاورزی در نظر گرفته شده است که به استان‌ها تخصیص داده می‌شود؛ این سهمیه برای برنج، مرغ و گوشت قرمز است و استان‌ها در حال جذب و عملیاتی کردن این سهمیه هستند، و در عرضه‌ی این کالاها هیچ مشکلی وجود ندارد.

مومن‌نسب گفت: هیات‌ها می‌تواند با مراجعه به سامانه‌ی سازمان تبلیغات کالاهای مورد نیازشان را دریافت کنند؛ همچنین هیئات با حواله به مباشرینی که تعیین می‌شوند مراجعه و کالاها را دریافت می‌کنند.

معاون توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی قم، تصریح کرد: هیئات هیچ نگرانی نداشته باشند، کالاها تامین شده و هیچ مشکلی بابت این موضوع نداریم.

مومن نسب در پایان بیان کرد: با توجه به اینکه تقاضا برای برنج بیشتر است به محض ابلاغ و جذب سهمیه اختصاصی استان، اعلام می‌کنیم لذا در تامین برنج هم مشکلی نخواهیم داشت.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار