سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به این که همان قدر که در عاشورا شور به پا می‌کنیم، در غدیر نیز باید شور برپا سازیم، گفت: عید غدیر عیدالله الاکبر و در روایات اسلامی بر عظمت و بزرگی آن بسیار تصریح شده است به طوری که اگر کسی در روز غدیر یک درهم صدقه دهد، معادل ۲۰۰ هزار درهم در روزهای دیگر است؛ اگر کسی در این روز یک نفر را اطعام کند، مانند این است که ۱۰۰ هزار پیغمبر را اطعام نموده است.
کد خبر: ۱۱۷۲۵۴۷
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۸ 24 June 2024

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد حاج‌ابوالقاسم در محفل جشن هشتمین شب دهه امامت و ولایت در حرم مطهر بانوی کرامت، ضمن تبریک عید سعید غدیر، با بیان این که هیچ عبادتی برتر از توجه به ولایت و امامت امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام نیست، اظهار داشت: اعمال بزرگی که برای روز عید غدیر وارد شده، بیانگر عظمت این روز است، اگر کسی در روز غدیر یک درهم صدقه دهد، معادل ۲۰۰ هزار درهم در روزهای دیگر است؛ اگر کسی در این روز یک نفر را اطعام کند، مانند این است که ۱۰۰ هزار پیغمبر را اطعام نموده است.

 سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به این که همان قدر که در عاشورا شوری به پا می‌کنیم، در غدیر نیز باید همین شور را برپا سازیم، اظهار داشت: عید غدیر عیدالله الاکبر و در روایات اسلامی بر عظمت و بزرگی آن بسیار تصریح شده است.

 حاج ابوالقاسم ضمن اشاره به فرازهایی از آیات الهی با تأکید بر این که با ابلاغ ولایت نعمت الهی رسالت نبی کامل شد، خاطرنشان کرد: دینی که ولایت نداشته باشد ناقص و نعمت ناتمام است؛ دینی که ولایت در آن موج نزند موردپسند خدای متعال نخواهد بود؛ زیرا خدا دین بدون ولایت را نمی‌پسندد و آن را ناقص می‌داند.

 وی با تأکید بر این که جامعه‌ای که دین دارد؛ اما ولایت ندارد، نعمتش ناتمام و دین آنان مورد تأیید و پسند خدای متعال نیست، به ارائه مصادیقی از جوامع دین‌دار خالی از ولایت پرداخت و در تبیین فرازهایی از آیه «الْیَوْمَ أَکْمَلْتُ لَکُمْ دِینَکُمْ وَأَتْمَمْتُ عَلَیْکُمْ نِعْمَتِی وَرَضِیتُ لَکُمُ الْإِسْلَامَ دِینًا» اظهار داشت: اگر ولایت نباشد این دین اسلام موردپسند خدای متعال نیست.

 حاج ابوالقاسم با بیان این که خدای متعال از آوردن دین هدفی را دنبال می‌کند و اگر دین انسان و جامعه را به آن هدفی که ذات اقدس الهی مقدر نموده نرساند این دین فایده‌ای نخواهد داشت، خاطرنشان کرد: اگر ولایت نباشد هدفی که خدای متعال از دین دنبال می‌کند، محقق نمی‌شود؛ دینی که از ولایت بی‌بهره است، دین بی‌خاصیت و صرفاً پوسته و ظاهری از دین‌داری است که از درون تهی است.

 وی با تأکید بر این که دین اسلام آمده است تا مسلمانان به زندگی سعادتمندی نائل شوند و به امت اسلام عزت، قدرت و شوکت دهد و پیروز میدان‌های سخت و تجلی زندگی سعادتمندانه را ترسیم نماید، خاطرنشان کرد: دین بدون ولی، مایه عزت نمی‌شود و انسان‌ها را سعادتمند نمی‌کند، دینی که ولی در کنارش نباشد تنها یک سلسله مناسک ظاهری خشک و بی‌روح خواهد بود.

 سخنران محفل معارفی حرم مطهر ضمن تصریح بر این نکته که جامعه دینی که ولی در کنارش باشد، جامعه عزتمندی می‌شود، سعادت جامعه را در گرو ولایت دانست و اظهار داشت: آن دینی در نگاه خدا پسندیده است که در کنار همه دستورات و بایدها و نبایدها، نخ تسبیحی که آحاد امت را به هم وصل و از سویی دیگر به خدای متعال متصل باشد، مدیریت جامعه را به دست گرفته باشد.

 حاج ابوالقاسم با بیان این که عزت از آن خداست و جامعه‌ای که ولی خدا در رأس مقدراتش قرار گیرد، ملت را عزیز و جامعه دینی که ولی را کنار بگذارد ذلیل می‌شود، اظهار داشت: اگر امتی با ولی الهی همراه نباشد در عین برخورداری از بیشترین ثروت در بین کشورهای جهان دارد، فقیرترین‌ها را در کشورش مشاهده خواهد کرد.

 وی به فرازهایی از آیات الهی اشاره نمود و تصریح کرد: اگر غلبه، پیروزی و قدرتمندی می‌خواهید باید حول محور ولی خدا جمع شوید؛ باید توجه داشته باشیم که دنیاطلبان نمی‌گذارند ولیّ خدا در محوریت مدیریت جامعه قرار گیرد؛ چراکه اگر جامعه‌ای الهی شد و به بلوغ رسید این جامعه عزیز و قدرتمند می‌شوند.

 سخنران حرم مطهر بانوی کرامت افزود: امروز اگر چه از ولایت کبری و امام معصوم حاضر محرومیم و باید دست به دعا برداریم که خدا امام علیه‌السلام را حاضر کند؛ الحمدلله از ولایت صغری در عصر غیبت که همان ولایت‌فقیه است برخورداریم و امروز می‌بینیم امت اسلام به برکت ولایت‌فقیه در جای‌جای جهان عزت پیدا کرده است.

 وی با بیان این که نگاه گوشه‌وکنار مردم جهان به مردم ایران و انتخابات پیش روست که چقدر مردم پای‌کار نظام ولایی ایستاده‌اند، اظهار داشت: امروز شرق و غرب عالم فهمیده‌اند که ایران امروز، با ایران ۱۰۰ و ۵۰ سال قبل خیلی متفاوت بوده، ایران همراه با ولایت، قوی، مستقل، آزاده و مقاوم در برابر تهدیدها و تحریم‌ها است.

 حاج ابوالقاسم در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به این که انتخابات پیش رو در افزایش قدرت و عزت جامعه اسلامی نقش بسزایی خواهد داشت، یادآور شد: اگر انتخابات در مسیر تقویت ولایت و تحقق منویات ولایت قرار گیرد و نگاه ولایی در این کشور مستحکم‌تر شود؛ عزت و قدرت ما بیشتر خواهد شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار