عضو هیات علمی دانشگاه قم بیان کرد: مردم حق دارند سرنوشت خود را انتخاب کنند؛ زیرا کشور متعلق به آن‌هاست و به عنوان یک تکلیف، عرصه امتحان الهی است؛ زیرا حضور در انتخابات سبب تقویت نظام می‌شود و رأی به ریاست جمهوری رأی به اسلام، نظام و قانون اساسی است.
کد خبر: ۱۱۷۲۵۰۲
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۷ 24 June 2024

به گزارش تابناک قم، فاطمه انصاری عضو هیات علمی دانشگاه قم در گفت‌وگویی در خصوص فلسفه انتخابات در نظام مردم‌ سالاری دینی، اظهار کرد: از افتخارات جمهوری اسلامی ایران مردم سالاری دینی و دموکراسی به معنای واقعی کلمه است؛ تاجایی که امام خمینی(ره) فرمود: میزان رأی ملت است. اگر چه کشورهای دنیا ادعای دموکراسی دارند اما دموکراسی آن‌ها ظاهری، تشریفاتی و پوششی برای رسیدن به قدرت و ثروت است.

وی ادامه داد: این در حالی است که نظام برخاسته از انقلاب شکوهمند اسلامی و مبتنی بر ارزش‌های دینی در کلیدی‌ترین و محوری‌ترین موضوعات مربوط به حاکمیت به رأی مردم به عنوان صاحبان نظام مراجعه می‌کند و این خود پشتوانه‌ای برای خدمت صادقانه منتخبین مردم است؛ به همین دلیل مردم با انگیزه به استقبال انتخابات می‌روند، به گونه‌ای که از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون به طور میانگین هر دو سال یکبار شاهد شکوه این پدیده عظیم بوده‌ایم.

مدیرفرهنگی دانشجویی خواهران دانشگاه قم افزود: انتخابات ریاست جمهوری نیز تاکنون ۱۳ بار اجرا شده و اکنون مردم ایران که داغدار رئیس جمهور مردمی، پرتلاش و باتقوای خود هستند با روحیه انقلابی برای تداوم راه شهدا آماده آمدن پای صندوق‌های رأی چهاردهمین انتخابات هستند و برای رقم زدن حماسه دیگری لحظه شماری می‌کنند.

مشارکت حداکثری نشان دهنده اتحاد ملت است

این استاد دانشگاه با بیان اینکه جمهوری اسلامی یک ماهیت ترکیبی (جمهوریت و اسلامیت) دارد، تصریح کرد: مشروعیت نظام به استواری بر مبانی اسلامی و تطابق با شرع مقدس است؛ مقبولیت نظام نیز به اقبال و پذیرش مردم است، لذا رأی و اراده مردم از اجزای جدایی ناپذیر نظام اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه در انتخابات دو مسأله‌ی اصل حضور در انتخابات و انتخاب اصلح حائز اهمیت است، گفت: آنچه اهمیت بیشتری دارد اصل حضور پرشور و آگاهانه در انتخابات است چون مشارکت حداکثری و عمومی واجدین شرایط در انتخابات نشان دهنده همبستگی و اتحاد ملت است و سبب استقلال، افزایش عزت و اقتدار و امنیت کشور می‌شود.

انصاری یادآور شد: دشمن بیش از هر چیز از دو دستگی‌ها، تفرقه‌ها و اختلافات و تشتت آرای مردم سوءاستفاده می‌کند و همواره مایل است با هوچی گری و تهمت زدن جلوی حضور مردم را بگیرد؛ اما وقتی مردم متحد باشند دشمن نمی‌تواند اهداف پلید خود را اجرا کند.

هیچ معروفی بالاتر از حفظ نظام اسلامی نیست

وی تاکید کرد: شرکت در انتخابات نوعی دفاع از اسلام و نظام اسلامی است، هیچ معروفی بالاتر از حفظ نظام اسلامی نیست هرکس در این مسیر قدمی بردارد آمر به معروف است. راز ماندگاری انقلاب حضور منسجم همیشگی و به موقع مردم در صحنه است؛ همچنین مسأله مهم دیگر انتخاب اصلح است که امیدواریم بتوانیم رئیس جمهور صالح، توانمند و کارآمد را انتخاب کنیم تا در پیشبرد اهداف انقلاب موفق باشد.

عضو هیات علمی دانشگاه قم با بیان اینکه انتخابات هم حق است و هم تکلیف، عنوان کرد: مردم حق دارند سرنوشت خود را انتخاب کنند؛ زیرا کشور متعلق به آن‌هاست درحالی که در گذشته این حق از آن‌ها سلب شده بود و به عنوان یک تکلیف، عرصه امتحان الهی است؛ زیرا حضور در انتخابات سبب تقویت نظام می‌شود و رأی به ریاست جمهوری رأی به اسلام، نظام و قانون اساسی است.

مدیرفرهنگی دانشجویی خواهران دانشگاه قم در پایان بیان کرد: امید است که چه در عرصه حضور حداکثری و چه در عرصه انتخاب اصلح شاهد سربلندی کشورمان باشیم و دشمن را برای همیشه مأیوس کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار