بی‌توجهی تعاونی‌های مسکن مهر در قم برای دریافت پایان کار، شورای تأمین مسکن استان را وادار به صدور ضرب‌العجل برای تعاونی‌ها و ملزم به دریافت پایان کار تا ۱۵ تیر امسال کرد.
کد خبر: ۱۱۷۲۳۴۶
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۸ 23 June 2024

به گزارش تابناک قم، تا زمانی که پایان کار ساختمان‌های مسکن مهر صادر نشود، سندی هم برای آن‌ها صادر نخواهد شد و مالکین این ساختمان‌ها نمی‌توانند از مزایای اخذ وام با سند مالکیت استفاده کنند و زمانی هم‌ که تصمیم به فروش منزل خود داشته باشند به دلیل نداشتن پایان کار و سند، مجبورند آن را با قیمتی کمتر به فروش برسانند.‌ 

حالا طبق مصوبه‌ شورای تأمین مسکن استان، همه متولیان تعاونی‌های مسکن مهر ملزم شدند تا 15 تیر امسال نسبت به دریافت پایان کار ساختمان اقدام کنند.

پس از پایان این مهلت تمام حساب‌های بانکی مدیران و مسئولان شرکت‌های تعاونی مسکن استان مسدود خواهد شد.

14 هزار واحد هیچ اقدامی برای اخذ پایان کار نکرده‌اند

شهردار منطقه 8 قم‌ دراین باره گفت: در مجموع از 43 هزار و 500 واحد مسکونی، 17 هزار واحد در قالب مسکن مهر ساخته شده است.

مظفریان افزود: تاکنون حدود 4 هزار واحد پایان کار موقت گرفتند که باید تبدیل شود، اما 14 هزار و 500 واحد هیچ اقدامی برای اخذ پایان کار نکرده‌اند.

شهردار منطقه 8 قم با بیان اینکه به منظور تسهیل و سرعت کار، صاحبان واحدهای مسکونی می‌توانند در قالب یک یا چند بلوک برای گرفتن پایان کار مراجعه کنند‌، تصریح کرد: روی یک واحد تنها نمی‌توانیم پایان کار دهیم‌ اما یک بلوک و مجموعه واحدها را می‌توانیم انجام دهیم. 

مظفری با تاکید بر اینکه سند مالکیت مساوی با ارزش افزوده است، گفت: مالکان می‌تواند از سند ملک به عنوان رهن بانک و وثیقه استفاده کنند از طرفی هم هنگام فروش، ملک سنددار با ملکی که سند ندارد اختلاف قیمت دارد.

شهردار منطقه 8 قم گفت: برای پایان کار تاییدیه اداره استاندارد برای آسانسور، تاییدیه آتش نشانی و نظام مهندسی الزامی است.

سختگیری برای حفظ ایمنی

مقومی، رئیس سازمان نظام مهندسی استان قم نیز در این باره گفت: متولیان تعاونی‌ها باید برای پایان کار مراجعه کنند تا ببینیم وضعیت ساختمان چگونه و در چه مرحله‌ای است، در صورتیکه مسئله ایمنی داشته باشد باید حتما رفع شود، اگر هزینه‌ای هم برای ایمنی در بر داشته باشد برای حفظ جان مردم است.

وی با بیان اینکه در بخش حفظ ایمنی سختگیر هستیم، بیان کرد: اما در بخش‌های دیگر کمک می‌کنیم تا هرچه سریعتر صدور پایان کار انجام شود‌.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار