عضو مجلس خبرگان رهبری، گفت: در این ایام مردم و نامزدهای انتخابات باید بیشتر از همیشه اصول اخلاقی را پاس بدارند؛ منتخب مردم باید با مردم مهربان باشد و برای رفع نیازهای کلان کشور و نیازهای زندگی مردم تلاش کند.
کد خبر: ۱۱۷۱۵۹۸
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۳ 18 June 2024

به گزارش تابناک قم، آیت‌الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های نماز عید سعید قربان در حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه رعایت تقوای الهی همیشه لازم است، اظهار داشت: در این ایام مردم و نامزدهای انتخابات باید بیشتر از همیشه اصول اخلاقی را پاس بدارند، منتخب مردم باید با مردم مهربان باشد و برای رفع نیازهای کلان کشور و نیازهای زندگی مردم تلاش کند.

وی با بیان این که روز عید قربان روز آزمایش بزرگی برای حضرت ابراهیم و حضرت اسماعیل علیهما السلام بود و هر دوی این بزرگواران از این امتحان پیروز بیرون آمدند، گفت: سنت قربانی کردن در روز عید سعید قربان یادآور آن امتحان بزرگ است که خداوند آن قربانی را برای حضرت ابراهیم(ع) تغییر داد و در روایات است که مراد از ذبح عظیمی که جایگزین قربانی حضرت اسماعیل شد قربانی شدن اباعبدالله الحسین (ع) است.

امام جمعه قم در خطبه دوم با بیان اینکه در برخی زمان‌ها و مکان‌ها زمینه بیشتری برای انجام گناه فراهم است و باید انسان مراقبت بیشتری کند، عنوان کرد: در ایام عید و تعطیلات که رفت و آمدها بیشتر است مؤمنان باید مراقب رعایت عفاف و حجاب و محرم و نامحرم باشند و در بحث‌های انتخاباتی هم آنچه مطابق با شرع و اسلام است مطرح و از پرداختن به حواشی پرهیز شود.

وی با بیان اینکه در اسلام چهار روز دهم ذی الحجه، هجدهم ذی الحجه، اول شوال و جمعه‌ها به عنوان چهار عید بزرگ یاد شده است، گفت: برای هر کدام از این روزها اعمال و عباداتی ذکر شده از جمله نماز در روز عید قربان و قربانی کردن در این روز و آن چیزی که در همه ای اعیاد توصیه شده است توجه به معیشت مردم به ویژه محرومان است.

سعیدی ابراز کرد: در روز عید قربان توصیه به انجام قربانی و توزیع گوشت آن در بین مردم و نیازمندان شده، در روز عید غدیر توصیه با اطعام مؤمنین و محرومان شده و در روز عید فطر هم امر به پرداخت ذکات فطره به مستمندان شده است؛ که نشان می‌دهد اعیاد اسلامی همواره به معیشت مردم وابسته است.

وی با بیان اینکه آیه 4 سوره قریش ویژگی خدایی که انسان‌ها امر به عبادت او شده اند را اطعام کننده در گرسنگی و ایمنی بخش از ترس و خطر عنوان کرده است، گفت: نامزدهای ریاست جمهوری که این روزها روی معیشت و امنیت مردم تأکید می کنند کار درست و الهی را انجام می دهند و باید برای این دو مقوله برنامه داشته باشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه امروز یکی از مباحث جاری جهان، مظلومیت و مقاومت مردم غزه و ظلم و جنایتی است که از طرف صهیونیست کودک کش انجام می شود، افزود: امروز مسلمانان در عید قربان قربانی می کنند ولی دشمنان اسلام زنان و کودکان غزه را قربانی اهداف شوم خود کرده اند.

وی ابراز کرد: متأسفانه برخی از دولت های کشورهای اسلامی نه تنها از مردم مظلوم غزه حمایت نمی‌کنند، بلکه به طور آشکار و پنهان از صهیونیست‌های کافر، غاصب و آدم‌کش حمایت می‌کنند در حالی که صدای مردم غزه به کمک بلند است، پیامبر(ص) فرمودند هر مسلمانی که صدای انسانی را بشنود که فریاد می زند ای مسلمانان به فریادم برسید و پاسخ او را ندهد مسلمان نیست.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار