مدیرکل مهندسی و امور اجرایی ترافیک شهرداری قم گفت: ناوگان اتوبوس‌رانی به‌عنوان شبکه حمل‌ونقل عمومی نقش مهمی در سطح شهر قم دارد و در تلاشیم تا پس از انجام مطالعه و بررسی محورهای شهر، خطوط فعال اتوبوس‌های تندرو را در سطح شهر قم افزایش دهد.
کد خبر: ۱۱۷۱۱۴۳
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۷ 15 June 2024

افزایش استقبال مردم قم از حمل‌ونقل عمومی/تلاش برای افزایش تعداد خطوط اتوبوس تندروبه گزارش تابناک قم، محمد عباسی در گفت‌وگویی با اشاره به سیاست‌ها و مشکلات موجود در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک شهر قم اظهار کرد: ایجاد شبکه معابر با ترافیک روان و ایمن یکی از اصول مهم در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک شهر قم است.

 وی با تأکید بر اینکه روانی ترافیک و ایمنی معابر از اهداف اصلی در ایجاد شبکه معابر شهری است، افزود: ایجاد معبری با عرض زیاد موجب روان‌سازی ترافیک در شهر شده است، اما از طرفی با افزایش سرعت، ایمنی کاهش پیدا می‌کند.

مدیرکل اداره کل مهندسی و امور اجرایی ترافیک شهرداری قم دسترسی آسان به شبکه معابر را یکی دیگر از اصول مهم در ایجاد شبکه معابر شهر قم دانست و تصریح کرد: پیش‌بینی نشدن دسترسی ایمن و آسان در ایجاد شبکه معابر سبب نداشتن کارکرد مناسب برای شبکه می‌شود.

 عباسی با اشاره به اهمیت حمل‌ونقل عمومی در معابر شهری، اضافه کرد: حمل‌ونقل عمومی به‌عنوان جایگزین خودروهای شخصی در شبکه معابر و محسوب می‌شود و تلاش مجموعه مدیریت شهری شهر قم در راستای توسعه و گسترش حمل‌ونقل عمومی است.

 وی با بیان اینکه ناوگان اتوبوس‌رانی به‌عنوان شبکه حمل‌ونقل عمومی نقش ویژه‌ای در سطح شهر قم دارد، تصریح کرد: در حال حاضر موفق به ایجاد حمل‌ونقل ریلی در شهر قم نشده‌ایم و تاکسی‌ها نیز به‌عنوان حمل‌ونقل لوکس و خصوصی محسوب می‌شود و به همین خاطر ناوگان اتوبوس‌رانی به‌عنوان شبکه حمل‌ونقل عمومی در شهر قم مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

مدیرکل اداره کل مهندسی و امور اجرایی ترافیک شهرداری قم اضافه کرد: با وجود کمبود اتوبوس در سطح شهر قم در تلاش هستیم تا اختلالی در سیستم حمل‌ونقلی ایجاد نشود.

 عباسی افزایش استفاده شهروندان از وسیله‌های عمومی را از نتایج افزایش میل و رغبت عمومی دانست و گفت: در خطوط‌های فعال شهر همچون خط میدان سعیدی به میدان امام خمینی (ره) به‌عنوان شبکه مستقل و بلوار جمهوری به سمت شهرک پردیسان اتوبوس‌های تندرو فعال است و مجموعه مدیریت شهری در تلاش است تا پس از انجام مطالعه و بررسی محورهای شهر، خطوط فعال اتوبوس‌های تندرو را در سطح شهر قم افزایش دهد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار