مقام سابق نظام پزشکی معتقد است برخلاف تصور عمومی درآمد حاصل از ویزیت بیماران حتی کفاف اجاره مطب پزشکان را نمی‌دهد.
کد خبر: ۱۱۶۹۵۰۵
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۹ 31 May 2024

به گزارش تابناک قم، «ایرانی نیستی اگر بعد از رفتن به مطب یک پزشک با شمارش تعداد بیماران درآمد پزشک را حساب نکنی.» زمانی این جمله طنز خیلی فراگیر بود و می‌گفتند هر ایرانی حتما در طول عمرش حداقل یکبار پس از ماندن در صف بیماران در مطب پزشکان تعداد بیماران را در مبلغ ویزیت ضرب کرده است.

اما شاید جالب باشد که بدانید درآمد پزشکان از معاینه بیماران (به هرچه تعداد که باشد) حتی کفاف هزینه‌های مطب را نمی‌دهد؛ این موضوع را حسین کرمانپور، مدیرکل پیشین روابط عمومی سازمان نظام پزشکی به خبرنگار تابناک می‌گوید.

معاینه بیمار برای هیچ پزشکی درآمدزا نیست
کرمانپور در این گفتگو تاکید می‌کند نه تنها پزشکان عمومی بلکه برای تمامی پزشکان متخصص (البته به غیر از چند تخصص خاص) صرف معاینه بیمار نمی‌تواند درآمدزا باشد و نهایت هزینه‌های مطب تامین می‌شود و تنها پزشکانی در این حوزه به درآمدزایی می‌رسند که کار‌هایی جدا از صرف معاینه انجام دهند.

بازار پزشکی عمومی مشوش و غیردرآمدزا است

 وی علت استقبال پزشکان عمومی از رشته‌های زیبایی را کمبود درآمد دانست و افزود: یک پزشک عمومی پس از هفت سال درس خواندن وقتی بازار کار می‌شود متوجه می‌شود که تمام تصوراتش اشتباه بوده و حرفه او بازاری مشوش و غیردرآمد زا دارد.

پزشک عمومی کمترین درآمد را در جامعه دارد

مقام سابق نظام پزشکی ادامه داد: شرایط کشور به گونه‌ای رقم خورده که پزشک عمومی کمترین درآمد را در جامعه دارد و به همین خاطر پزشکان عمومی به سراغ علمی‌ترین رشته‌ای که می‌تواند برای آن‌ها درآمدزایی کند می‌روند چرا که بازار پزشکی زیبایی همچنان اشباع نشده و مانند دیگر تخصص ها، دچار دخالت ظالمانه تعرفه‌ای نشده است.

کرمانپور ادامه داد: دخالت‌های کلان سیستم‌های بیمه گری در حوزه زیبایی بسیار کمتر از دیگر تخصص‌ها است.

هزاران مطب پزشک عمومی بسته شدند

مقام سابق نظام پزشکی عنوان کرد: یک پزشک نهایت می‌تواند ۶۰ بیمار را در طول روز معاینه کند، اگر برای هر ویزیت بیمار، یک دلار بگیرد مجموع این رقم به هیچ وجه حتی کفاف پول اجاره مطب و حقوق منشی و. را نمی‌دهد به همین خاطر در سال‌های اخیر هزاران مطب پزشک عمومی بسته شدند.

ناگفته‌های عجیب از درآمد پزشکان عمومی

افزایش سه برابری تعرفه ویزیت پزشکی در سالهای اخیر

براساس این گزارش، تعرفه ویزیت پزشکان عمومی در بیمارستان‌های خصوصی، ۱۲۶ هزار تومان، پزشک متخصص ۱۸۹ هزار تومان، پزشکان فوق تخصص و فلوشیپ ۲۴۱ هزار تومان اعلام شده است. 
ویزیت یک پزشک عمومی در سال ۱۴۰۰، ۴۴هزار تومان بوده و اکنون به ۱۲۶ هزار تومان رسیده و افزایش حدود سه برابری طی دو تا سه سال گذشته داشته است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار