سید پرویز فتاح از معدود تکنوکرات های جریان اصولگرا است. مدیری که یک ریشه در نهادهای انقلابی دارد و از سوی دیگر مدیری متخصص و صاحب سبک است. دقیقا بخاطر داشتن همین برگ برنده و داشتن سابقه مدیریتی و اجرایی قابل توجه است که برخی از گروههای سیاسی وقتی قافیه سیاست و انتخابات تنگ می آید، سراغ او می روند.
کد خبر: ۱۱۶۹۵۰۸
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۳ 01 June 2024

به گزارش تابناک قم، سید پرویز فتاح درر سالهای گذشته، از چهره های قابل تامل برای فعالان سیاسی بوده است. مدیری که هرچند گرایش های سیاسی خاصی دارد اما با زیرکی خاص خود همیشه خودش را از حاشیه ها دور نگه داشته است.
در انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری 1403 هم همین مساله تکرار شد و بسیاری از دوستان سیاسی فعلی و سابق فتاح به سراغ او رفتند تا به نامزدی راضی اش کنند.
وسوسه ریاست جمهوری و فتح پاستور، بالاترین درجه ای است که یک رجل سیاسی و مذهبی و مدیر اجرایی مانند پرویز فتاح می تواند به آن بیاندیشد، اما غلبه بر این خواست شیرین و رد محکم آن و پرداختن به "وظایف" و "ماموریت های محوله" کار هرکسی نیست و فتاح نشان داده است که از این توانایی برخوردار است.یکی از کارکردهای مافیاهای رنگارنگ سیاست در ایران، سیاست تعریف و تمجید و تطمیع و اغراق در بیان توانایی ها و در معذور قرار دادن با جمله معروف" تکلیف بر شما قرار گرفته است" ، آمدن همان و گرفتار این مافیای رنگارنگ که حالا "توقعات خاص" دارد ، همان!
سید پرویز فتاح درس خوبی از سیاست گرفته است و امر سیاسی را پشت در اتاقش جا گذاشته است و بی حاشیه به کار اصلی خود می پردازد. هرچند باید انصاف داد که اگر در صحنه حضور می یافت، می توانست با اقبال عمومی هم روبرو شود.
توانایی های فتاح بعد از تجربه حضور در دولت اول احمدی نژاد به عنوان وزیر نیرو مورد توجه گرفت و به نظر می رسد ماموریت های ساماندهی نهادها و کارتل های بزرگ و کم تحرک به او سپرده شده است. اعتماد ویژه ای که رهبرانقلاب به او نشان داده است، تقریبا کم نظیر است و او با رفتار سیاسی اش، نشان داده است "قدردان واقعی" این اعتماد است.
فتاح از مدیرانی است که "حرف" و "عمل" آنان یکی است و بیانیه اخیرش هم مهر تاییدی دوباره به این یگانگی زد؛ هرچند این اولین بیانیه فتاح درباره نفی نامزدی در انتخابات نبود، اما دور از دهن نیست باز هم در مقطعی دیگر و انتخاباتی دیگر، کسانی دوباره به سراغش بیایند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار